lördag 10 juli 2010

Livstecken;-)

Nu har jag en lugn minut och tänkte bara säga hej;-)

Vi kom hem ifrån Rhodos i söndags natt. Det var en underbar vecka med mycket sol och bad.
Första natten ramlade Agnes ur sängen och (förmodligen) bröt näsan. Det blev läkarbesök dagen efter och vi fick åka in till staden och göra en röntgen av näsbenet. Allt ligger i linje iaf så det görs inget. Blånäsan - är hennes nya smeknamn;-)
Resten av veckan flöt helt smärtfritt och fylld med glass. Det var verkligen helt underbart - vi gjorde inte nånting. Tjejerna fick gå på miniland nästan varje dag. Två timmar med kul utan mamma och pappa - och vi fick två timmar med bara varandra. Minidisco på kvällarna - mycket dans och roligt!!

I måndags eftermiddag kom min syster och hennes tre barn. Så otroligt mysigt och kul. Barnen fann varandra direkt och även om språket inte alltid hänger med så går det hur bra som helst. De har verkligen jätteskoj tillsammans.
Vi har varit mycket på stranden. Tursamt nog har vi haft jättefint väder. Det är många barn och mycket stoj och stim, men det går såå bra. Dock blir det inte så mykcet tid över att uppdatera bloggen;-)

Har inte direkt haft så mycket behov av det heller. Märker å andra sidan att jag inte orkar med riktigt lika mycket som förut. Har känt mig rätt stressad, men det är bättre nu. Dock är det så att jag helt enkelt inte riktigt kan veta hur formen är när jag vaknar. Plötsligt är det nånting som tippar vågen och då kan jag bli väldigt ledsen ett tag och sen går det över. Man är lite skör, kan man väl säga;-)

Imorgon äker min syster hem och på tisdag kommer min bror med familj. Det ska bli jättetrevligt!! Lite äldre barn så det blir ju lite annorlunda.
Däremellan ska jag hinna med två kompisträff. Hilde och Elin (kompisar/kollegor från Norge och Stockholm)en dag och Annika och Viktoria (bröstsystrar)den andra dagen. Jag ser mycket fram emot båda träffarna kan jag säga!

Nu ska jag sätta mig i soffan och kolla lite tour de france - fast än det är sol och fint väder.
Har fått rätt mycket sol och dessutom har mina ögon börjat rinna och klia så det känns skönare inne just idag.

Kram på er allihop!
Elisabeth

1 kommentar: