tisdag 27 oktober 2009

Droger.....

Har just kommit hem från besök hos narkosläkaren inför min operation på måndag. Jisses vad många (fina?) droger jag kommer få!!! ;-) Betapred, Zofran, Dridol, Stesolid och Postafen... Sedan söver dom mig med Propofol...(nån som känner igen det? Hehehe...) och ger mig Fentanyl som är typ som superstark morfin...

Som tur är har de jättebra kontroll på illamåendet efter just bröstoperationer eftersom man tydligen mår betydligt mera illa då. Nånting med att det frisätts en massa hormoner...
Ja, det blir som det blir! Jag tror det kommer bli jättebra. Det viktigaste är ju att de kan berätta goda nyheter när det gäller lymfkjörtlerna!

Nu invänter jag man och barn från dagis;-)

Förresten, ska till läkare här nere imorgon efter jobb för att få recept på insomningtabletter...ifall det skulle behövas i helgen. Just nu sover jag hur bra som helst på nätterna dock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar