torsdag 16 december 2010

OK-stämpel...

...fick mitt kvarvarande bröst på tisdagens undersökning. Det var ju skönt, även om jag inte varit speciellt orolig. Dock var det faktiskt ett uns jobbigt att vara där, och det märktes på personalen att de läst in sig på min journal. De var mycket inkännande och uppmärksamma och var medvetna om det påfrestande i att komma tillbaka till rummet och undersökningen som ju satt sina tydliga spår både fysiskt och mentalt.

Jag hade innan bestämt mig för att jag skulle be om ett ultraljud också, på läkarens inrådan, eftersom jag vet om att jag har/hade mycket täta bröst. Att jag dessutom då är premenopausal (som det så fint heter när man har kvar sin mens...;-)), gör att det kan vara betydligt svårare att upptäcka en eventuell cancer enbart med mammografi.
Jag fick då veta att de hade problem med sin ena ultraljudsapparat och att jag därför inte kunde räkna med att få UL - iaf inte just den dagen.
Så då jag blev ombedd att stanna kvar eftersom de ville göra ett UL också.... Nerverna hoppade omkring och skuttade lite som de ville...
Dock var det rätt snabbt överstökat och läkaren hade mest velat få ett "utgångsläge" på mitt bröst, som hon kallade det. Hon sade att hon inte blivit förvånad om hon hade hittat en cysta eftersom jag hade så täta bröst, men inte ens det hittade hon och då verkade hon mycket nöjd;-)   Jag med!!!! ;-)

Nu är det återbesök på måndag. C följer med och vi lämnar barnen hos farmor o farfar.

Idag har vi ätit den första julskinkan - mums!! Ikväll ska C iväg till en jobbarkompis - blir nog rätt sent...;-)
Imorgon är det min tur att åka iväg med kollegor. Ska bli himla kul!!

Kram på er allihop!
Elisabeth

7 kommentarer:

  1. Grattis! Så fantastiskt skönt att allt är ok! Kramar Malin

    SvaraRadera
  2. Så skönt att höra att allt är ok! Tack för det!
    Tusen kramar
    Annika

    SvaraRadera
  3. Vad glad jag blev för att alt er bra ! När jag läser ditt inlägg er det inte svårt at känna hur mycket känslor som har farit omkring i dig under tiden du var der.
    Klem Ingrid

    SvaraRadera
  4. Grattis, så härligt.
    Kram Annika

    SvaraRadera