lördag 14 augusti 2010

Hjärtscinten...

...gick bra. De fick göra om den dock. Men bara för att de glömt kolla vilken vinkel de använt förra gången.
Det är i vilket fall som helst en riktig baggis. Skönt att några av undersökningarna man tvingas göra under denna resan inte är så jobbiga;-)
Sköterskan sa att såvitt hon kunde se så var det ingen förändring sedan senast - undrar om hon kan se det och isf om hon får säga nåt? Jag tar inget på förskott, men jag känner mig ju pigg så det borde inte vara någon klar försämring iaf!

Det börjar dra ihop sig till återbesöket. Jag ska ta blodprov innan och även om jag inte är jätteorolig, så känns det ändå lite jobbigt. Tänk om...tänk om... tänk om... Så surrar det i huvudet på mig nästan hela tiden.
Det är, som jag sagt innan, nåt man måste lära sig leva med och det blir säkerligen lättare och lättare ju fler återbesök man går på.
Just idag har jag varit lite yr...och då menar jag verkligen liiite yr. Inte så att det snurrat eller att jag behövt gå och lägga mig, men sådär lite "lätt" i huvudet som man kan känna sig ibland. Tankarna har fladdrat iväg och oron ger sig genast till känna...
Det gav sig dock då jag fick lite mat...;-) Hahahaha!!  Men ni fattar? Tom en sån sak som att man blir lite yr och lätt i huvudet för att man är hungrig blir snabbt till något helt annat i den skruvade "eftercancerhjärnan"...

Nåja...som sagt; det blir väl bättre;-)

Har vi då haft någon byggare här i veckan? NEJ!!!
Stackaren blev sjuk - magsjuk och det dröjde och dröjde. I onsdags bestämde vi att han kommer på måndag morgon och börjar riva. Rörmokaren kommer på tisdag.
Det ska verkligen bli skönt att komma igång, men just nu tar jag inget för givet;-) Vi får väl se vad som händer på måndag.

Nu är jag själv med tjejerna. C jobbar eftermiddag-förmiddag och har precis åkt iväg till jobbet. Vi ska strax sticka till affären och handla lite godis och annat man kan tänka sig behöva en lördagskväll.

Jag har bokat mig till ett pass med afrikansk dans på måndag kväll. C jobbar även då så tjejerna får hänga med på barnpassningen. Sistnämnda är gratis - lyxigt, va? Passade även på att anmäla Linn till Formtoppens Funky Kids. Hon har velat börja dansa länge, så nu var det dags att hon får prova på. Hoppas hon gillar det!

Annars är jag fullkomligt fast i sista boken i Twilight-serien... Som min kollega sa - jag känner mig som en tonåring igen;-)
Jag såg de två första filmerna innan jag började läsa nåt. Då jag läste bok nr 2 tyckte jag att den var jättebra. Dock såg jag film nr3 efter att jag läst boken och då var inte filmen alls lika bra... Det verkar vara lite som med Stephen King- böckerna. Bra böcker, men svårt att göra film av...
Men nu är jag som sagt helt fast i 4:e boken. Den är "far out", men vansinnigt spännande!!

Nu måste vi åka. Vi får besök senare av Stephanie och Mia. Jättetrevligt!

Kram på er allihop!
Elisabeth

2 kommentarer:

  1. Ja, visst är det konstigt med vad man inbillar sig. Just nu är det lungorna som är mitt dilemma. Helt säker på att allt går bra för dig på återbesöket.

    Vi ses på måndag så kan vi älta vidare.... :-)

    Kram
    Viktoria

    SvaraRadera
  2. Tittar in och säger hej! Tack för att du orkar dela med dig.

    Hälsningar, P

    SvaraRadera