söndag 16 maj 2010

Ny veckorapport...

...blir det nu. Det er verkligen inte så att det inte händer saker i mitt liv, men inte allt som är lika intressant att skriva om?!?

I måndags var det en riktig maratondag. Strålades vid 9 och på vägen därifrån fick jag fatt på min handläggare på försäkringskassan. Hon förstod inte alls vad jag syftade på då jag tyckte att det redan var gott förklarat i sjukskrivningen varför jag fortsatt skulle vara sjukskriven. Hon framhöll att min läkare var tvungen att ytterligare förklara och motivera varför. Detta för att de på FK skulle kunna ta ställning till om jag fortsatt hade rätt till sjukpenning...
Jag har inga problem med att det finns regler som de måste följa, men medans de gör de kan de väl iaf bemöda sig med att vara TREVLIGA mot den/de det drabbar! Jag har heller inga problem med att de försöker få ner antalet sjukdagar, men de kan väl jaga någon annan som inte har en mycket väldokumenterad diagnos!
Jag fick tillslut tag på en sjuksköterska på strål som berättade att de nog borde ha en heltidstjänst som enbart sysslade med att hantera ärenden för FK...  Min läkare var dock på semester så jag fick ringa tillbaka till FK och meddela detta.
Jag ska ringa min läkare imorgon och kolla om han har tid att prata. Iaf måste jag få honom att skicka in en motivering snabbt som attan.
Å andra sidan hade jag faktiskt tänkt börja jobba lite efter strålingen är klar. Iaf 50%. Vi får se vad som händer


Efter strulet med FK åkte jag till jobbet en liten sväng. Jättetrevligt!
Skulle vara tillbaka på sjukhuset kl 14 för samtal med kuratoren. Det är som alltid mycket bra och givande. Jag vill inte riktigt släppa henne ännu så vi bokade in en ny tid om ett par veckor;-)
Efter kuratoren var det dags för herceptinet kl15 och ny strålning kl 16.30. Jag skulle få två på en dag pga kristi himmelfärd och klemdagen.
Allt gick bra och jag fick utskrivet kortisonkräm för klådan i strålfältet.

Tisdagen skulle jag till tandläkaren. Han drog en visdomstand som ställt till med lite problem på insidan av kinden. Känns jätteskönt att den är borta!!
Ondagen var det ju faktiskt dags igen... Nu var det lagning av ett hål. Det var snabbt gjort och sen var det bara att betala räkningen.....det var minsann inte billigt;-) 3 besök, en dragning och en lagning... Hua!

Onsdag kväll kom min goa, goa venninna Live på besök. Det var ett tag sen vi sågs och det var verkligen underbart att få ner henne. Hon kom dessutom utan man och barn;-)  Husmorferie!!! ;-)
Vi hann med att lata oss och äta god lunch, fika, gå tur och shoppa. Tom med tjejerna;-)
Otroligt trevligt och jag ser mycket fram emot flera besök!!!!

På tal om att gå tur så har jag faktiskt hunnit med flera rätt långa rundor och även orkat träna på formtoppen. Känns jätteskönt att det äntligen är lite mer igång!

Live åkte igår vid 13 och på eftermiddagen åkte jag och handlade inför barnkalaset som vi haft idag. Linn fyller ju inte år förrän den 13 juni, men vi kunde inte motstå erbjudandet om att ha det hemma hos Stephanie;-) Vi hade det tillsammans även förra året, men då var vi på ett lekhus.
Det gick för övrigt jättebra idag. Det verkade som att alla hade roligt och var nöjda då de gick.
Även vi vuxna hade mycket kul med både kram-pjätt, dansstopp och "skattjakt"! Det är ju inte klokt egentligen...med alla presenter... Båda tjejerna var så glada för alla fina paket!!!!
Linn var jättenöjd med dagen, så även Agnes. Hon fick ju också hänga med på ett hörn och vid ett tillfälle hittade jag henne sittande och rita tillsammans med 5 stora onyx-killar;-)

Nu börjar det verkligen bli dags att gå och lägga sig! Måste bara ut med vovvarna.
Imorgon är det 17. mai (måste ju stavas på norska) och även om jag numera kan titulera mig som svensk så tänkte jag faktiskt ta på mig bunaden innan jag lämnar på dagis.;-) Det är ju verkligen inte ofta man får anledning att ha den på.
Ska väcka mina snarkande hundar och bege mig ut...
Kram på er allihop!!!
Elisabeth

1 kommentar:

  1. Skattemyndigheten har nog gått charmkurs - det borde FK göra också! Annars kan jag trösta dig med (?) att Immigrationsmyndigheten här nere slår sjuka kassan där uppe med hästlängder.

    Trevligt att du håller ordning på gaddarna. Även om det kostar en slant så garanterar jag att du inte vill se ut som en normal kiwi. ;-)

    Lägg nu upp bilder på dig i nationaldräkten tack!

    SvaraRadera