tisdag 7 februari 2012

Symmetri...

Det tar emot att skriva i bloggen... Därav skrivtorkan;-)   Det är inte riktigt min vardag längre - och det är jag mycket tacksam för. Men det gör också att behovet av att skriva av mig inte är så stort.

Det var ju korkat av mig att inte skriva efter återbesöket. Men det gick ju bra som ni nog säkert har listat ut! ;-)  Nästa besök blir i mars - då är det 2års-kontrollen. Därefter blir det återbesök varje halvår - om allt går bra måste jag ju tillägga. Och peppar, peppar...och allt det där!!

Just denna vecka känns mest som en väntan innan måndag - då ska mitt andra bröst tas bort. Det är helt och hållet mitt eget val och görs i förebyggande syfte. Jag gjorde en MR med kontrast av bröstet igår, och hoppas (och tror) att det inte ska finnas nåt skit där. Undersökningen gjordes för att, om det mot förmodan skulle finnas nåt där, kunna gjöra en sentinel node innan operationen. Helt enkelt så man inte riskerar att sprida nåt ifall ifall.
Oavsett resultat från MR så skickas ju bröstet i sin helhet till patologen som skivar det i tunna skivor och undersöker hela....Det var väl intressant!! ;-) Och kul att föreställa sig...;-)      Förlåt, man får lite galgenhumor såhär inför att bli bröstlös...
Jag blir ju symmetrisk iaf!!!! ;-)

Sedan sådär om ett drygt år så är tanken att rekonstruera med hud och fett från magen. Det blir en stor operation - och jag har inte bestämt mig än, men jag är uppsatt i kö iaf.

Jag har väl varit inom ämnet förr, men anledningen till att bröstet åker bort nu är att jag helt enkelt inte vågar vänta ett år till. Det är liksom inte värt det - jag vill inte göra om den här resan om jag har någon möjlighet att undvika det!

Jag tar inget för givet och hoppas bara att bröstet är "rent" så jag iaf kan sluta oroa mig för det!

Annars rullar livet på i en njutbar, lite medelsvenssontråkig stil. Helt underbart! 

Kram på er allihop!
Elisabeth

4 kommentarer:

  1. Jag är glad att få läsa dina inlägg när de kommer. Visst är det så att man har annat och tänka på ibland, livet rullar på.

    Lycka till,
    KRAM
    Annika

    SvaraRadera
  2. Jag blir också så glad över dina rader!! Har följt dig över ett år och jag glädjs så över hur ditt liv utvecklar sig. Jag kommer att tänka på dig i morgon hoppas på att få läsa hur allt gått. Jag väntar själv på att få ta bort mitt 2:a bröst (förebyggande) dock har jag BRCA1-genen. Kram till dig från Maria S

    SvaraRadera
  3. Jag gjorde en dubbeloperation för ca 1 vecka sen och jag är glad att de gick med på mitt önskemål. Jag har cancer i släkten och ville inte behöva gå omkring och oroa mig hela tiden för att jag ska åka dit igen.

    SvaraRadera
  4. Gött att höra! Ett bröst jämfört med ett liv är ju ett ganska enkelt val!
    Puss och Kram

    SvaraRadera