lördag 3 april 2010

Påskafton

I'm back! .... Ja, eller vad man nu ska säga;-) Jag har ju inte varit borta heller, men har känt mig rätt "off" efter behandlingen i måndags.
Det tar på krafterna både fysiskt och psykiskt att få sin sista behandling, kan jag säga;-)

I tisdags var jag på första besöket på strålenheten. Jag fick träffa och prata med "min" sköterska och sedan gjordes det två stycken CT-undersökningar.  Jag ska få nånting som kallas strålning med andningsstöd. Dvs att de kollar med en dosa på höger sida av bröstkorgen hur mycket den höjer och sänker sig varje gång jag andas. Sedan kommer de ge strålning enbart när jag är på inandningen. Detta för att säkerställa att man undviker hjärtat.  Jag måste andas på kommando;-) 
Jag ska tillbaka den 19 för att prata med läkare som gjort en dosplanering, och sen kör vi igång på riktigt den 20 april.  Det känns skönt att det är såpass nära. Kommer göra att jag är klar i slutet på maj. Skönt!!!

Annars har jag rätt ont just nu. Det funkar ju med tabletterna, men magen ballar ju ur också av för mycket av den varan;-)  Å andra sidan känner jag mig rätt mycket piggare idag än jag gjorde bara igår, så det är absolut på rätt väg!
Hoppas bara att jag får behålla mina naglar;-) Det har kommit lite olika bud på om de kommer trilla eller inte, men vi får väl se. De växer ju ut igen iaf!!;-)

Ikväll är vi bortbjudna på påskmiddag. Det ska bli jätteskönt att träffa vänner och få god mat ( brukar alltid vara supergott!!). Jag har som sagt känt mig rätt så asocial senaste veckan, men det håller nog på att gå över. Jag har insett att det förmodligen kommer att komma alla möjliga reaktioner i kölvattnet av en sådan tuff behandling som jag gått/går igenom. Det är bara att hänga med;-)

Jag har suttit lite ute för att få lite D-vitaminer idag, men mina leder protesterar på kylan i vinden;-) Man är som en gammal tant på 90!!;-)  Det känns bara så underbart att få lite sol och att veta att det bara blir bättre och bättre.... med allting.
Nästa vecka kan jag kanske tom börja ut och promenera lite. Det kan verkligen behövas! Har ätit mig upp rätt så rejält;-)  Fast innan dess tänker jag äta upp mig lite till - det är ju trots allt påsk, eller hur? ;-)

Nu ska jag hoppa i duschen och sedan är det tjejernas tur.
Stor kram på er allihop och en riktigt glad påsk!
Elisabeth

3 kommentarer:

  1. God påske Elisabeth!! Kos dere masse, klem fra Hilde

    SvaraRadera
  2. Glad påsk önskar jag dig också!

    Hoppas det kommer gå bra sen när du ska strålas. Du får berätta sen hur det går för jag har det också framför mig (i juni/juli tror jag?).

    När det gäller Taxotere och naglarna så har mina än så länge varit mycket hårdare och vuxit snabbare än vanligt. Ingen av dem har ramlat av eller blivit dålig på något sätt. I början var jag rätt noga med det där nagelvårdskitet som man fick... men nu har jag inte använt det alls.

    kram Linda

    SvaraRadera
  3. Tänker på dig! Glad Påsk! Kram Annika

    SvaraRadera