måndag 26 april 2010

Skön dag på stan

Nu rullar allt på. Strålbehandling idag igen. Ganska tidigt, så dagen spenderades i stan. Gick runt i affärer och käkade lite lunch. Jag behövde fixa lite kläder som passar...
Jag har gått upp ca 10kg under cellgiftsbehandlingen. Inte så kul, men heller inte så ovanligt. Lite har jag redan gått ner, men det går mycket långsamt. Eftersom jag (mycket motvilligt!) inser att det inte blir någon hårdträning på ett tag så fick jag köpa några nya kläder idag. Orkar bara inte gå runt och känna mig som en överstoppad korv längre. Bättre med kläder som iaf passar!
Jag försöker gå promenader så ofta jag orkar och besöket i stan idag gav ju iaf en riktigt lååååång promenad! ;-) Träffade minsann på ett par kollegor också. Mycket trevligt!!

Imorgon kommer diskmaskinsmannen - för 5:e gången sedan början på mars.... Så trött på att disken inte fungerar och att de aldrig får rätt på det! Lyxproblem - jag vet, men fasen också, vi har ju betalat dyra pengar för den - då får den minsann fungera också tycker jag!!

Min ena nagel håller på att lossna... De andra kommer väl efter, men än så länge är det bara en. Det kanske stannar med den? Iaf gör det inte så himla ont, men det är rätt äckligt. Den sitter liksom fast i nagelbädden och lite på ena sidan. I övrigt är den helt lös och det kommer rälig vätska ut under den....
Jag har iaf målat dom, så de inte ser sådär gulbrunröda ut;-)

Nu ska vi titta på fotboll - igen... Gör vi inget annat?;-)

Kram på er allihop - i vårsolen!
Elisabeth

3 kommentarer:

  1. Har varit dålig på att titta till dej här,,skönt att du börjat med strålningen,,ett steg närmare =)
    kommer du att tappa alla naglarna? Är de pga cellgifterna?
    Hoppas du hittade kläder,,har samma kilon här ungefär, är så trist men men de får vara så nu ,,,
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Men snälla, ska vi behöva gå upp i vikt också?!! Nu startar jag snart en anti cancer klubb ;)) Att köpa nya kläder gör du helt rätt i, det finns inget bättre än att få ekipera sig och känna sig fin och "lite mer normal". Själv köpte jag nytt smink igår, massor. Utan hår så blir ju sminket superviktigt. Känns bra!
    Jag håller tummarna för att naglarna får sitta kvar. Tusen kramar
    Annika

    SvaraRadera
  3. Jag har tappat tre naglar av en enda taxoterbehandling, och fler är på gång. Är läskigt, sen är den nya nageln så konstig är din det oxå?
    Hoppas strålningen går bra. Medan jag kommer ihåg det , om du får problem med huden efteråt så är apotekets vitt vaselin bra att smörja med, det räddade mig när jag var totalt skinnflådd. Kram Kristina

    SvaraRadera