tisdag 6 april 2010

Äntligen vardag;-)

Även om påsken har varit skön och bjudit på mycket trevligt så är det faktiskt otroligt skönt att få lite vardag igen. 
Jag har precis lämnat tjejerna på dagis. De har längtat dit jättemycket och även om Agnes grät då jag gick så vet jag att hon kommer få det helt underbart!
Det blir en rätt kort dag idag och sedan blir det som vanligt hela veckan. Linn är såååå glad för att vi äntligen kan börja ta hem kompisar att leka med;-)

Igår var en sådan dag då vi skulle göra lite grejer. Fika hos farmor och farfar skulle det bli fast Ikea lockade först. Vi ska äntligen komma igång med våran renovering som stått på vänt ett tag och behövde bestämma inredning till tvättstugan.
Vi började med lunch och gick sedan varvet. Visserligen fick vi bestämt oss, men då vi åkte därifrån till farmor o farfar var jag så slut att jag knappt kunde stå på benen...
Det är så frustrerande att vilja men sedan inse att orken inte räcker till på långa vägar! 
Idag (läs:strax) ska jag in till sjukhuset och ta prover. Mitt hb var lågt redan innan sista behandlingen, men de ville avvakta med blod. Inte mig emot, men nu är väl frågan hur lågt det är idag... Det susar i huvudet och hjartat slår rätt snabbt så min gissning är att mitt blodvärde nog inte gått uppåt iaf...;-)

Jag ska försöka gå en sväng i stan också.....låååångsamt!
Imorgon har nämligen C och jag varit tillsammans i 10 år!!!!!!!!!  Det behöver ju firas och jag tänkte se om jag kan hitta en liten present till honom. Han är min klippa, och vore det inte för honom vet jag inte hur jag skulle tagit mig igenom det här. Bäst i världen och lite till!!

Nä, nu får jag väl åka. Kram på er allihop!

Elisabeth

3 kommentarer:

  1. Usch ja, vad lite man orkar. Jag är redan nu sliten. Var inne och jobbade idag. Nu är jag trött.

    Grattis till 10 årsjubileet! Vi har tur med så fina och bra män!

    Kram
    Viktoria

    SvaraRadera
  2. Hej! Har följt dig ett tag på avstånd nu. GRATTIS till 10års-jubileet!! Är det verkligen 10 år redan??? Det känns inte som så länge sen vi jobbade i Ä-holm!!
    Härligt att få en vanlig vardag efter en slitig och tung period. Tänker ofta på dig och hoppas att du blir frisk snart.

    Kramar, Ingrid (EK)

    SvaraRadera
  3. Grattis till 10 år,,härligt & hoppas du hittade nåt fint.
    Håller tummarna för att HB stigit så du slipper blodpåfyllning...håller med dej om denna trötthet,,den är så frusterande men det får väl vara så nu tänker jag...
    Vila & ta de lugnt..
    Kramen

    SvaraRadera