fredag 9 april 2010

Blodprov, lunch och nässpray

Idag fick C lämna tjejerna på dagis. Det blev tidigt ändå eftersom Linn vaknade 6.....  Å andra sidan kunde ju jag lägga mig igen efter att de åkt....skönt!!

Jag skulle in till sjukhuset vid elva för att prata med min kurator. Skulle gå inom på labbet innan för att ta mitt lilla blodprov så at det skulle vara klart tills jag kom tillbaka till avdelningen.
Tanken var att jag skulle hälsa på min bröstsyster Viktoria som idag skulle få sin 5:e behandling ( av åtta) samtidigt som jag skulle kolla mina värden med läkaren.

Hann ner på stan och fick lite lunch tillsammans med Åsa. Thai-mat...MUMS!  Jag hittade tom  en riktigt fin kofta.....vad ska man annars göra när man väntar? ;-)
Jag fick minsann skjuts tillbaka, jag ska ju inte överanstränga mig;-)!!!!  Fast under tiden Åsa och jag kollade i en butik så ringde de minsann från cyt.mottagningen och undrade hur jag mådde...

Det gör de alltid när ens prover är lite dåliga. "Hej, det är från cytostatikamottagningen. Hur mååår du?????"  "Ja....hur BORDE jag må????" ;-)  Ja iaf så var mina prover inte riktigt hundra, men å andra sidan inte alarmerande.
Jag skulle ju ändå dit så jag avslutade snabbt så vi kunde prata "live" istället.
Väl där så ville doktor Elisabeth (!) lyssna på mina lungor. De lät nog rätt ok, men hon undrade återigen om jag hade astma...?  Mitt crp hade gått upp och de vita blodkropparna ner så de var lite oroliga. Samtidigt kunde det hela också bero på en virusgrej, så kontentan av det hela var att jag blev skickad till öron-näsa-hals för koll och order om att komma tillbaka imorgon förmiddag för nya blodprov.  Att behandlas för cancer är minsann ett heltidsjobb!!

Mitt i alla läkare och prover och undersökningar hann jag prata en liten stund med Viktoria. Mycket trevligt och hon såg ut att fixa taxoteren bra!!

Nu såg jag plötsligt vad jag skrivit som titel...nässpray - det fick jag då hos läkaren på öron-näsa-hals. Han tyckte jag var mycket svullen i näsan så han skrev ut sånt som allergikerna får;-)  Han undrade dessutom om jag opererat mig i näsan.....nej, jag är född sådär! ;-)  Men iaf..eftersom jag har lätt för att få bihålsinflammationer så fick jag sprayen.

Jag har inte alls varit lika utmattad som onsdag och torsdag och har inte mycket temp just nu, så jag hoppas det är över nu och att crp'n har gått ner tills imorgon.

Mina ögon rinner helt hysteriskt - heeela tiden. Det är verkligen tröttsamt och jag hoppas innerligt att det ska ge med sig snart. Det är en känd biverkning av cellgifterna och absolut inte den jobbigaste, men jag lovar att det är lätt irriterande att alltid gå runt och "gråta".  Tur man inte har några ögonfransar att sätta mascara på!! ;-)

Nu ska jag dricka mitt te och titta på Jeff Dunham på tv. Silence - I kill you!!  (om ni inte fattar så kolla på youtube...;-))

Vårkramar till er allihop!
Elisabeth

1 kommentar:

  1. Nässpray fick jag också sist jag var hos doktorn... nåt med cortison i för jag hade så himla ont i bihålorna. Men det har blivit bättre nu.

    Hoppas du snart kryar på dig! :-) Kram!

    SvaraRadera