fredag 21 maj 2010

Arg läkare...

...fast som tur var så var det inte på mig!! ;-)
Min strålningsläkare blev glödande förbannad på FK som inte låter hans patienter vara. Han fick telefonnummeret till min handläggare och ringde dit och förklarade läget. Då påstod handläggaren att jag hade missförstått läget...Att de visst tänkte ge mig pengar, men att de behövde en komplettering för att utreda om jag har rätt på fortsatt sjukpenning....allt medans man som patient inte får några pengar;-)
Hur kan man missförstå det? Om det nu är så solklart att jag har rätt till pengar som hon verkar mena då läkaren ringer så är det väl bara att ta ett beslut? Eller?
Jag ska ringa henne idag för att kolla så allt ät bra innan helgen.  Hoppas hon inte har blivit mer sur efter telefonen från läkaren!

Nu ska jag inte klaga mer på FK idag...Jag ska gå i stan och kolla roliga saker!!!
Med dagens strålning har jag bara 4 stk kvar! Det ni!!!

Kramar till er allihop!!!!
Elisabeth

4 kommentarer:

  1. Jobbigt att krångla med myndigheter om man är frisk. Hur är det då när man är sjuk? Helt otroligt att behöva "bråka" om en så självklar sak. Pengar behövs ju i alla lägen.
    Gött att skönja ett slut på behandlinarna
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Försäkringskassan, vad ska man säga, det finns inte mkt gott att säga om dem iaf.
    Åhh vilka duster jag haft med dem. Tyvärr fick jag ge mig i slutänden. De bråkar tills man ger upp.

    SvaraRadera
  3. Hoppas du har bättre tur skulle ju med på slutet,,,,,
    hmmm vart tog det vägen?

    SvaraRadera
  4. Fy vad jobbigt att behöva bråka med fk! :-( Men så skönt att strålningen snart är klar. Har det gått bra?! Har du fått ont eller så? Kram!

    SvaraRadera