fredag 30 oktober 2009

Äntligen fredag

Hur kommer det sig att barn alltid vaknar tidigare när dom INTE behöver stiga upp? Fattar inte detta, men det verkar va greien med våra tjejer iaf...

En sak jag insåg igår kväll var att det INTE var särskilt bra att titta på Rosa Bandet-galan om man precis har fått diagnosen bröstcancer... Eller det kanske det är, men det kändes inte så igår. Jag var låg hela kvällen och tror jag skrämde livet av min kära Hilde som ringde. Men sånt får man nog ta ibland när man ringer mig.;-)
Jag är så glad för alla fantastiska människor som bryr sig så mycket om mig och min familj!!

Det känns att det närmar sig med operationen. Suget i magen finns där mest hela tiden just nu, och det blir säkert inte mindre eftersom tiden går. Jag fick en telefon från en tidigare kollega som har haft bröstcancer och vi pratade i över en timme. Så underbart att höra hennes tankar och känslor som i många hänseenden enbart speglar mina egna. Jag märker att jag tycker det är skönt att höra om kvinnor som haft STÖRRE tumörer än jag har, ibland också med spridning, som fortfarande lever... Låter knäppt, jag vet, men det finns alltid nån som har det värre... Och det går bevisligen att komma ut på andra sidan helskinnad....eller ja, nästan iaf!;-)
Vi tänker kanske att det ändå är bra om C kan följa med på måndag. Iaf tills de rullar in mig på op. Kanske tjejerna ändå får gå på dagis? Eller kanske nån annan kan se efter dom ett tag. Vi vet ju inte när jag ska va inne. Har en misstanke om att det inte riktigt är bra för dom att följa med och lämna av mig. Jag vet inte hur jag kommer må, men förmodligen är jag både lite nervös och ledsen. Inte en högoddsare...;-)
De kommer köra portvaktskjörtel-tekniken på mig och det betyder att jag rätt snart efter operationen kan få reda på om det är "rent" i mina lymfkjörtlar. Det känns som det absolut viktigaste just nu.

Jag har jobbat idag med. Och idag kunde vi gödsla med folk! Det händer inte så ofta så det var ju rätt trevligt;-)
Haft en skön eftermiddag med C och barnen. De är rätt mammiga nu, och vill gärna vara nära hela tiden. Jag tycker om att kramas, men jag blir rätt sliten. Det blev ändå en tidig kväll på dom. Inget idol-program ikväll. Dock för mamma o pappa;-)
Nu ska vi titta på en hyrfilm. Nåt med Nicolas Cage. Ser fram emot sovmorgon....Kanske....;-)

Sov gott gottfolk, så hörs vi imorgon!!

5 kommentarer:

  1. En liten kommentar till min kära vän!!! Du skriver så engagerande! Vi har inte tv3 här i Brante, men jag kan tänka mig att det var en omtumlande kväll. Goa vän!!!!
    Puss och kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Jag tänker på dig varje dag och vill prata med dig. Därför är det så himla bra att du har denna bloggen så att jag kan följa dig utan att du ska behöva känna dig helt nerringd;). Alla kramar till dig och familjen
    Frida

    SvaraRadera
  3. Hej Elisabeth och familjen
    Har precis tittat in på din blogg och tycker att du skriver så fint. Vi skickar styrkekramar till dig och lycka till på måndag. Tittar förbi imorgon söndag med en god bok att läsas efter operationen. Abbe lovar att ge Linn lite goa kramar på dagis i veckan. Ska bli kul att få rå om henne på torsdag hemma hos oss.
    Kram från hela Abbes familj

    SvaraRadera
  4. Hei!
    Bård snakka med Linn i dag. Forstod at de var på hockey. Håpar det var bra match!
    Ville bare sei at vi tenker på deg,- spesielt i morgo!Tvi tvi. Åsne og Bård (søndag 1. nov.)

    SvaraRadera
  5. Det skal mer til for å skremme meg Elisabeth;-)
    Tenker på deg og familien, mange klemmer fra Hilde

    SvaraRadera