måndag 9 november 2009

Zzzzz....

Vaknade precis....och nu är det dags att gå och lägga sig...;-)

Idag fick jag ett alldeles underbart brev från Linn då jag hämtade på dagis! Hon hade skrivit: Hej Elisabeth Jag tycker om dig (vända sida) jättemycket Kram och puss Linn. Alla orden var inringade och det hela var så underbart att jag blev riktigt "gladledsen", som Linn sade.
Jag får fina brev och teckningar varje dag nu,och från båda två, men dette tog verkligen priset.

Annars var idag den första dagen sedan beskedet om spridning då jag inte blev klubbat i huvudet av insikten ungefär två sekunder efter jag vaknat...utan idag kändes allt helt ok. Skönt!!

Har dessutom duschat (med hela mig i duschen...) idag. Också första gången sedan op. Helt underbart. Linn tittade mycket länge och ingående på ärret. Hon tycker det ser lite konstigt ut, men vi enades om att det ju var jättebra att den dumma tutten var borta. Agnes tittade också, men verkar verkligen inte lägga några värderingar i just hur det ser ut. Det är nog skillnaden på 3 och 5 år;-)

Haft en skön dag med min underbara Åsa. Vi har varit rekonvalecenter tillsammans. Hon opererade sin vad i torsdags och fick känna på narkosens härliga biverkningar...;-)

Imorgon ska jag in till sjukhuset och träffa kuratorn. Hon såg mig och pratade länge med mig efter jag fått beskedet om spridning i tisdags. En alldeles underbar människa!
Och på onsdag är det dags för bröstsjuksköterskan Barbro. Hon ska titta hur det ser ut och föhoppningsvis tappa ut endel sårvätska som ligger inuti och skvalpar runt. Och jag skojar inte...den verkligen skvalpar runt! En otroligt konstig, mysko känsla!
Så lite tappning vore inte alls fel! ;-)

Nu ska jag gå och lägga mig. Och om jag inte kan sova kan jag iaf hålla min underbara man i handen!

Kram på er alla//Elisabeth

3 kommentarer:

  1. Jag tänker så mycket på dig Elisabeth!! Följer din blogg och förundras över din styrka!! Du är beundransvärd!!!

    Stor kram Charlott (JC)

    SvaraRadera
  2. Hej Vännen
    så skönt att höra din sprudlande röst idag igen, förstår att det är lite upp och ner. Du är fantastisk på att skriva Elisabeth och du gör det så levande. Så härligt med en go teckning från Linn, det värmer med goa ord från barnen. Albin ser fram emot att Linn kommer hit imorgon - klart han bjuder henne på tacos!! Vi ses imorgon, önskar dig en jätteskön kväll.

    Kram Katarina

    SvaraRadera
  3. Tänker mycket på dig Elisabeth. Lever mig så mycket in i din situation och känner så mycket med dig att jag ibland har svårt att skilja på om det är du eller jag... men så är det väl när man har gått igenom något liknande. Det skulle vara jättekul om Linn ville komma till oss och leka någon dag:-)

    Håller med övriga att du är en fena på att skriva.

    Håller tummarna hårt hårt inför fredag!

    Kramar till dig och familjen från Caroline

    SvaraRadera