torsdag 18 februari 2010

Biverkningar

Igår eftermiddag/kväll satte biverkningarna in. Jag känner så väl igen verkningarna från Neulasta-sprutan, men det känns som de har blivit väl förstärkta av taxotere-behandlingen. Jätteont i huden, lederna och kroppen i allmänhet. Men det är överkomligt med alvedon och ipren.

Det resulterade dock i att jag inte kunde lämna tjejerna på dagis själv idag. C fick lämna de till frukost, men sen ska Linns bästa kompis och hennes mamma hämta hem båda tjejerna innan mellis. Det blir jättekul för dom och om jag orka ska jag möjligen följa med och få lite fika;-) Tror dessutom de ska hjälpa Mia att plantera frön inför våren/sommaren och det brukar ju vara guld;-)

Nu ska jag lägga mig på soffan....intressant va? ;-)

Kram på er!!
Elisabeth

3 kommentarer:

  1. Aj, aj, aj. Det låter inte skönt alls.
    Bra att du har någon som kan hjälpa dig, och kul för tjejerna också.

    Kram

    Viktoria

    SvaraRadera
  2. Det låter absolut som jag själv känner det när jag fått behandling med Taxotere. Första dagarna efteråt har jag så ont i ansiktet att jag får svårt att sova för det gör ont när jag lägger kinden mot kudden.

    Sen har jag känt av värsta Neulasta-biverkningarna efter nån vecka. Nu sist hade jag jätteont i ryggen!

    Försök vila nu och ha det så bra!

    Massor av kramar!

    SvaraRadera
  3. Kämpa på! Du fixar det!
    Linn blev såååå glaaad när hon blev hämtad på dagis idag:)
    Jippi, här kommer min bästa kompis!
    Gulligt sagt!
    Ha det bra, träffade förresten Sanna & Jesper på ishallen i söndags, kul,
    länge sedan sist.
    Hälsn. fr. Maria på RB.

    SvaraRadera