torsdag 25 februari 2010

Torsdag

...var det idag och dags för nya blodprov. Eftersom värdena var så bra i måndags så antar jag att de är det idag med.

Hemma med sjukt barn är jag dock. Vet inte hur smart det är, men hur ska man annars göra? Det är Agnes som blivit brakförkyld. Försöker att tvätta händer efter varje gång jag hjälpt henne snyta sig, men det kommer säkert sluta med att jag med blir förkyld;-)
Jag kände av lite hals igår, men valde ändå att gå och träna/dansa eftersom det ger så himla mycket energi. Jag tog det verkligen lugnt, jag lovar!! ;-)
Hoppas att de ger behandling ändå ifall jag skulle bli förkyld. Det beror nog på om jag får feber eller inte.

Jag har förresten fått tid hos en läkare på den onkogenetiska kliniken i Lund. Den
19. mars ska jag dit. Känns jättebra att det äntligen är igång på riktigt. Vet inte om de tar blodprovet då, men antar att det är lika bra att göra det direkt. Jag har redan skrivit till Norge för att få ut min mammas journaler, och hoppas att de kommer snart. Det var tydligen mycket viktigt att få tag på dom.
Sedan tar det väl upp emot 1/2- 3/4 år innan utredningen är klar och jag kan få reda på om jag har någon mutation.
Vet inte riktigt hur långt efter strålningen de kan rekonstruera, men antar att det är minst ett halvår. Så i bästa fall kan jag kanske få två nya bröst till jul;-) Det vore ju inte helt fel!!!;-) Dessutom lär jag väl bli av med mycket av det som sitter runt midjan...ta från dom rika och ge till dom fattiga...Ha ha ha!!

Ja, ja, förmodligen lär det ta längre tid, men det är ju lov att drömma;-) Även om jag inte direkt ser fram emot att ligga på operationsbordet i 10 timmar, så kommer det ju något gott utav det!

Nu ska jag se till att komma iväg och köpa lite gott pålägg och gott bröd som jag kan bjuda Bård o Åsne på när de kommer fram. Kanske tom dammsuga och städa undan lite;-)

Kram på er allihop!
Elisabeth

3 kommentarer:

  1. Nya bröst i julklapp? Inte alla som får det.
    Ta från de rika och ge till de fattiga... du är kul du....haha...

    Ha det underbart vännen och var rädd om dig.
    // Kram Cecilia

    SvaraRadera
  2. Hoppas verkligen du klarar dej från feber & snuva nu då!
    Tar det 10 H att fixa brösten, jag har funderat på att ta bort mitt andra oxå in caso of.
    Nu har håret börjat lossna så på lördag blir det trimmern,,ska bli spännande.
    ursäkta att jag är urkass på att mejla men ska ta tag i det.
    Kramen

    SvaraRadera
  3. Se nu till att få ett par riktigt pigga, toppiga "innan-jag-fick-barn-tuttar"! Är det så att du inte har tillräckligt runt midjan ställer jag givetvis upp och bidrar - haha!

    Hoppas att du slipper förkylningen. Jag fick dock behandling trots att jag var snuvig och hostig. Värdena var okej ändå.

    Kram!

    SvaraRadera