tisdag 9 februari 2010

Kurator idag

Fick en lugn morgon. Jag hörde att Linn gick upp på toa, men sedan somnade jag om. Då jag vaknade en liten stund senare hörde jag hur tv'n stod på där nere. Då hade Linn stigit upp, gått ner och satt på den själv. Hittat barnkanalen och låg i soffan och tittade då jag kom ner;-) Stora flickan!!
Agnes sov en liten stund till. Vi åt frukost och sen var det dags att ut med hundarna. Då vi kom in var det ju nästan dags för lunch eftersom vi skulle hinna till dagis tills kl 12.

Väl på dagis sprang Linn iväg direkt, men Agnes var lite mer avvaktande. Hon brukar bli så om det är ett tag sedan hon var där senast. Kompisarna kom springande direkt och försökte få med henne, men det blev lite för mycket för henne och hon började gråta.
Det löste sig slutligen med att hennes ena pedagog kom ut och tog sin rast där ute med henne. De hade nämligen planeringsmöte och skulle inte vara ute alls just då. Tack Anette!!! Det gjorde susen!
Då jag kom för att hämta var det full rulle och det verkade som hon inte varit därifrån alls;-) Det var två mycket nöjda tjejer jag fick med mig hem!!

Då C kom hem var det dags för mig att åka in till kuratorn. Det var mycket givande, och skönt att få prata av sig igen. Jag slutar nog aldrig förvånas över hur mycket som kan ältas;-)

Kvällen i övrigt har varit mycket lugn. Inte många knop gjorda här, kan jag säga;-)Även fast jag fått blod och känner mig otroligt mycket piggare än förut!!

Kram på er alla!!
//Elisabeth

4 kommentarer:

  1. Hej Elisabeth!

    Vad kul för tjejerna att få lite tid på dagis och leka av sig :)
    Skönt för dig att du fick en lugn bra dag och dessutom fått pratat av dig lite. Det är ju kanon att det funkar för dig med kuratorn.
    Massa kramar till dig från Sanna

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Vi är två sjuksköterskestudenter som uppmärksammat din blogg och skulle jättegärna vilja komma i kontakt med dig för en intervju till vårat examensarbete, som kommer att handla om valet att blogga om sin cancer. Maila oss gärna så kan vi berätta mer!

    Vänliga hälsningar Mikaela och Sofia!

    sofia.sjoberg@student.sophiahemmethogskola.se

    SvaraRadera
  3. Kikar in hos dig, hit kommer jag nog tillbaka! :-)

    Kram

    SvaraRadera
  4. En god klem fra tante Nina i Oslo som følger med deg og dere.

    SvaraRadera