måndag 18 januari 2010

Bättre...och sämre

Känslan i kroppen har varit mycket bättre idag. Förutom trötthet och lite yrsel har jag kännt mig nästan som vanligt;-)
Dock ringde de från onkologen och berättade att jag var låg i mina värden...som vanligt!
Trodde inte man kunde komma lägre än 0,1, men tydligen kan man det. Då säger man att man är under 0,1 och det i sig är tydligen en grej. Man räknar liksom inte under utan man bara konstaterar att man är under...;-)
Det totala antalet vita blodkroppar brukar de också kolla och det har varit rätt ok på mig innan även om jag har varit låg på de neutrofila(som tar hand om bakterier) Denna gången var tyvärr också de mycket låga, bara 0,9 (har legat innan på 2,7 när jag varit som lägst)

Så nu är det att sprita händerna som gäller! Jag brukar ju vara duktig på att hålla mig hemma och om jag ska träffa nån så gjör jag det ute, så det känns inte annorlunda, men tydligen kan kroppen i sig själv reagera på det låga antalet vita blodkroppar och själv sätta igång en reaktion. Då får man feber och känner sig allmänt sjuk...och om det skulle hända blir jag inlagd direkt.
Det vill vi verkligen inte ska hända!!! ;-)

Har haft en mysig kväll. Pratade länge i telefonen med en vän och kollega som befinner sig i en liknande situation. Det är så skönt att inte vara ensam om tunga/knäppa tankar! Tack så mycket!!
Jag har dessutom lovat henne att ta kontakt med kuratorn imorgon så jag kan få en tid där snart;-)

Nu är det snart dags att lägga sig. Ut med hundarna först bara. Imorgon kommer jag vara ensam hela dagen. C jobbar och tjejerna ska vara hos farmor och farfar.

Stor kram till alla!
//Elisabeth

3 kommentarer:

  1. Heja Elisabeth! Kämpa på bara!
    Undran: du kanske tänker bli medicinare efter detta? Termerna sitter ju bra redan.

    SvaraRadera
  2. Sköt om dig, vännen!
    Kramar Maria CS

    SvaraRadera
  3. Inget roligt när värdena är dåliga. Mina låg också på under 0,1 nu sist. Fick äta antibiotika och efter den här behandlingen fick jag en spruta så vi får se om det kanske gör nån skillnad.

    Hoppas du mår ok annars. Stor kram till dig!

    SvaraRadera