fredag 22 januari 2010

Kuratorbesök

Idag har jag känt av sprutan litegrann. Ont i huvudet och allmänt lite hängig. Men inget som inte en alvedon eller två kunde fixa;-)

Tjejerna och jag provade på våran nya thai-restaurang till lunch idag. De gillade faktiskt en av de två rätterna som jag fick i min dagens... Bra, så slapp jag göra egen mat till dom;-)

Ringde till dagis och fick veta att det fortfarande går maginfluensa där med två nya fall idag, så det blir till att hålla tjejerna hemma iallafall måndag o tisdag nästa vecka. Hoppas det slutar snart för de längtar riktigt mycket till sina kompisar!

Jag har varit hos kuratorn idag. Det kändes riktigt bra! Dvs jag kände mig helt slut då jag gick därifrån. Så ska det säkert vara;-) Det kändes i början som vi(läs:jag...) pratade om "ofarliga" saker och gick lite runt gröten. Det kändes som jag nästan skulle börja gråta bara jag gick in där. Det är svåra teman och många tankar som jag säkert inte är ensam om, men det är nånting med det att sätta ord på vad man känner... Det blir både väldigt verkligt, och samtidigt gör det så att det blir lite mindre jobbigt för varje gång man vågar.
Det är lite svårt att visa sig liten, och jobbigt att visa att man inte har "kontroll" över situationen. Vilket ju förmodligen är uppenbart för alla att man inte kan ha, men det känns jobbigt iallafall;-)
I varje fall var jag många tårar lättare då jag gick därifrån och det kändes mycket bra att veta att jag ska dit igen om två veckor. Det är nästa gång jag har mitt lilla "fönster" där jag både mår bra och har ok värden.
Jag hann tom med lite shopping i stan innan jag styrde kosan hemåt:-D Det var verkligen inte fel!!!!!!

Dessutom tror jag att min syster kommer ner den 31. Hurra! Det känns såå bra att hon tar turen ner igen!! Och det är inte bara jag som ser fram emot det...;-)

Nu ska jag mysa lite i soffan innan jag somnar;-) Lite trött är jag nog.....

Stor kram till er alla med hopp om att våren snart kan komma!
//Elisabeth

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att du fått prata av dig hos kuratorn. Jag har bara träffat min kurator några korta stunder än, men vi skulle boka in ett samtal någon gång runt när jag ska ha min nästa behandling.

    Jag vet inte om de kanske ska testa att sätta en picc-line här också. Ena läkaren pratade om det idag, men sa att det inte var helt säkert att det gick eftersom jag är väldigt svårstucken i armarna + att jag har så pass små barn (det finns en risk att den kan dras ut?). Fast jag vet inte om det var just en picc-line han pratade om eller om något annat om jag ska vara helt ärlig... träffade så många idag och det pratades hit och dit om hur de skulle göra... men jag hoppas verkligen att det löser sig så smidigt som möjligt!

    Hur tycker du att picc-linen funkar? Sitter den där hela tiden? Gjorde den ont att sätta dit och känner du av den mkt? Mååånga frågor! ;-)

    kram!!

    SvaraRadera
  2. Skönt att du kan prata av dej hos kuratorn, lätta på trycket & hoppas att maginfluensan snart ger med sej.
    Kika in på min sida, jag har en award till dej där =)
    Kramen

    SvaraRadera