torsdag 10 december 2009

Hemkommen

...från cytostatikamottagningen...och mår helt ok faktiskt. Lite trött och knasig i huvudet, men det är ju å andra sidan inget nytt;-)

Idag har jag fått två olika typer av cellgifter. Först det röda, som heter Epirubicin, det tog en timme. Sen var det dags för Cyklofosfamid som tog bara en halvtimme. Lite sårtvätt och allmän ompyssling efteråt. Sen var det dags att åka hem. Nästa behandling bli inte förrän den 27!!!! Hurraaa! Nu kan det bli en riktigt trevlig julafton ändå.
Det var lite ledsamt precis när hon startade droppet, men nu känns det mycket bättre. Nu ska vi ta kål på eventuella cancerceller!!!!





Vi ska äta lite innan vi hämtar tjejerna. Sen tänkte jag ligga lite halvslött i soffan och titta på tv. Och vänta på eventuella symptom...säger Conny från sidan här;-)
Hur som helst..hoppas jag slipper må så dåligt ikväll. Om det nu skulle hända, så har jag ett arsenal av anti-illamående jag kan ta.

Mycket mer har jag inte att berätta idag, tror jag. 1 behandling avklarad, bara 7 kvar!

Ta hand om varandra!
Kramar//Elisabeth

5 kommentarer:

  1. Hoppas du slipper undan de värsta följdverkningarna. Roligt att höra att du får fira jul innan nästa behandling. Många kramar från din namne,EÖ.

    SvaraRadera
  2. Hej Sötis!
    Dina tjejer är bara sååååå goa! Vi vill ha dem fler gånger!!! Nu är du på rätt väg, även om den kommer att vara tuff. Vi är här precis när du vill( och även när du inte vill;-)

    Puss och kram min vän!
    Åsa

    SvaraRadera
  3. Vilken kämpe du är! Du verkar känna dig så positivt inställd till hela behandlingen. Bra!
    Du är super-snygg i peruken. Man kan inte se att det är en peruk. Men du är säkert lika snygg utan både peruk och hår. Lycka till. Jag tänker på dig ofta och följer dig på bloggen.
    Kram
    Cecilia

    SvaraRadera
  4. Hei Søta!!

    Håper det går bra med deg etter behandlingen, og ja nå er det bare 7 igjen!!;o)

    Tenker mye på deg og dine, jentene dine er verdens nydeligste!! Og det er du også!:)

    Husk at jeg er her uansett "regn eller sol"....

    Glad i deg vennen!:)

    Klemmer fra Marianne:)

    SvaraRadera
  5. Elisabeth,

    gott att höra att behandlingen gick bra, att du mår OK och framförallt att du håller fast vid din ljus syn på tillvaron. "Strength is you middle-name"!!!
    Fortsätt med det, och är det något vi kan göra så hoppar vi över staketet och gör e´!

    Många kramar

    Grann(som i Granne!) Tomas o co.

    SvaraRadera