tisdag 1 december 2009

Vaccinerad

...är jag nu. Det var på håret, kan jag säga... Tydligen var vaccinet slut till 50-59 åringarna som skulle fått idag. Istället vaccinerade de 6mnd-3år. Jag fick ändå eftersom mina skäl var rätt vektiga...;-) Nu undrar ni kanske varför jag skulle få idag tillsammans med "gamlingarna";-)....men det var så att Conny och jag bytte tider.

Igår skrev jag på papperet för studien. Nu ska bara allt se bra ut på undersökningarna som ska göras imorgon. Därefter skickar de in resultaten till Stockholm och jag får äntligen veta vilken behandlingsarm jag kommer få. Den vanliga eller den med tvåveckors-intervallen.

Jag jobbade igår kväll och i förmiddags. Ska även jobba torsdag och fredag förmiddag. Den lediga dagen imorgon går åt till undersökningar och peruk-testande.

Jag börjar dagen imorgon med lite frukost kl05.00 Därefter ska jag blanda till 1 liter vatten med kontrast, som jag fått på röntgen. Sen ska jag dricka det enligt ett uppgjort schema tills jag kommer in och ska undersökas kl07.30 Då får jag mer kontrast. Troligen intravenöst. De kör undersökningen, en CT av bröstkorg och buk. Sen ska jag ha nästa undersökning, ett ultraljud av hjärtat + EKG, kl09.00. Nästa besök är hos perukmakaren kl13.00. Fått en tid för utprovning då. Däremellan tänkte jag köpa lite julklappar och hinna med en lunch med Johanna. Och sen måste jag nog ha lite semester...;-)

Agnes hade fortfarande lite feber imorse. Lite förhöjd temp även nu på eftermiddagen, så de får stanna hemma imorgon också. Farmor och farfar rycker in vid lunchtid imorgon så Conny kan gå till tandläkaren... Konstigt...jag får luncha med en kompis och C får gå till tandläkaren...visst är livet rättvist...hehehe! ;-)
Sen kommer C efter till perukutprovningen. Han måste ju också ha ett lite ord med i laget. Det känns bättre att ta ett sådant beslut tillsammans.

Idag kom det ett gigantiskt paket till oss från Norge! Vi fick en julkalender från min morbror/pappa och hans sambo Åsne. Tusen takk!!!! Det var utrolig koselig og vi ble veldig glade alle sammen! Jeg ble til og med litt "gladledsen", som Linn pleier si...;-) Sender med en liten film der jentene åpner dagens pakke!

Nu skall vi snart titta på bolibompas julkalender på TV. Dricka lite kaffe och mysa till det lite.
Jag har lovat mig själv att jag ska vara duktig och krypa under täcket senast 22.

Kram på er allihop! //Elisabeth

1 kommentar:

  1. Ja, vilken dag! Fullt ös mest hela tiden verkar det som:) Hoppas att du hittar någon fin peruk och att alla undersökningarna har gått bra idag.
    Kramar Frida

    SvaraRadera