fredag 11 december 2009

Status quo

Jag mår inte alls så pjåkigt, måste jag säga... Tar medel mot illamående enligt ett schema jag fick igår. Har inte behövt gå upp i doser så det verkar funka bra. Mycket bättre än jag förväntat mig;-)

Å andra sidan innebär ju just denna behandlingsarmen i studien att det är meningen att öka doserna av cellgifter efterhand. Så det blir förmodligen värre...;-) Utgångsläget är ju inte tokigt iaf! De kollar med blodprov och ger benmärgsstöd i sprutform (gav mig själv min första spruta i låret idag) just för att kunna ge mig högre doser. Det finns tre höjningssteg.
För övrigt så fick vi igår veta att det inte är någon billig spruta direkt... Varje spruta jag ger mig själv kostar 12000...... Det blir 96000 totalt efter 8 behandlingar! Sug på den ni!! ;-)

Just nu känner jag mig lite ruggig i kroppen. Det är tydligen en vanlig biverkning av just sprutan. Jag kommer förmodligen få rätt ont i lår och höfter (ställen där det produceras mycket benmärg) men det finns goda chanser att ta bort det värsta med vanlig alvedon. Och hjälper inte det så fixar de starkare till mig från onkologen.
Jag känner mig oerhört väl omhändertagen!!!

Tyvärr verkar det som att båda tjejerna håller på att bli sjuka igen. Förmodligen C som smittat dom med förkylningen han fick från mig;-)
Hoppas det inte blir för mycket feber. Lite konstig känsla att inte kunna hjälpa till lika mycket med sjuka barn även om jag känner mig i rätt bra form. Det är å andra sidan inte alls värt att ta några risker. Mina sämsta dagar om man tänker på immunförsvaret är dag 7-10. De tar blodprov dag 8, 11 och 13 och sen är det på det igen med ny behandling dag 14 (om proverna är bra nog, vill säga)

Nej gottfolk, nu ska jag strax kolla resultatet i Idol och ta ett par alvedon;-)
Ha en riktigt trevlig helg!!
Kramar//Elisabeth

1 kommentar:

  1. Du är värd varenda krona om så sprutorna kostade 96000 kr stycket, bara så du vet det.
    Skönt att höra att du mår bra.
    KRAM Cecilia (CL)

    SvaraRadera