torsdag 17 december 2009

Låg

.....i mina värden!

De ringde mig från onkologen idag. Imorse var jag nere på vårdcentralen och tog blodprov för att kolla min vita blodkroppar och det visade sig att jag var jättelåg trots benmärgsstödet... Inge kul alls!! Jag kan inte torka näsan på Agnes för hon har lite grönt snor och ska undvika att krama om henne... Hur f*n gör man det?

Sköterskan som ringde blev mycket förvånad då jag berättade att jag tagit Neulasta-sprutan. Tydligen ska normalvärdena ligga mellan 1,7-8
De ringer om man går under 1. Jag låg på 0,5.....
Känns inte bra alls att jag redan är så låg trots både neulasta och lägre startdos.

Å andra sidan sa hon att jag ju kan va på väg upp igen. Ska ta nytt blodprov på måndag och de ringer mig i vilket fall som helst så jag iaf får veta.

Äh... var bara tvungen att skriva av mig lite. Det blir säkert bra det här. Jag ska ta sprutan i magen nästa gång för att se om det ger bättre effekt. Tydligen är upptagningsförmågan lite sämre när man tar den i låret som jag gjorde.

Nu ska vi äta underbar julskinka som C har kokt och griljerat idag. Linn kan nästan inte vänta....hon bara älskar julskinka och har tjatat om den hur länge som helst;-) Agnes å andra sidan äter inte julskinka, men äter desto mer av kräftsillen!!

Kram på er allihop och ta hand om varandra i julstöket!
//Elisabeth

2 kommentarer:

  1. Kram på dig själv mitt i julstöket. Hoppas att julskinkan smakade bra. Själv ska jag snart koka kola......igen!!! Trodde att dubbel sats skulle räcka lite längre än 5 dagar. Men är den god så är den. Har varit en runda i pulkabacken också! Hoppas att helgen blir ok och att det gröna snoret försvinner så att ni kan kramas igen. För kramar kan man aldrig få för mycket av.........Kram Annika,PO

    SvaraRadera
  2. Hei snuppis!!:)
    Alle gode tanker som kan finnes sendes deg og dine vennen min!:)
    Nå har jeg 2 jobbdager igjen så er det heim te mor og far. Det blir godt nå kjenner jeg. Litt ferie er ALDRI feil:) Vi snakkes kanskje i løpet av julen på talatuten!:)

    Luv U! Klemmer fra Marianne:)

    SvaraRadera