fredag 29 januari 2010

Det snör, det snör tiddelibom...

Det verkar inte blir vår med det första här i Höllviken iallafall... Det snöar och snöar och det ska komma mera även nästa vecka.
Inte så dumt att man kan bjuda på lite vinter när min syster kommer ner. Det ser alltid lite finare ut när det inte är grått och blaskigt. Å andra sidan kan det ju dröja innan det blir vår.
Den meteorologiska våren brukar komma till Falsterbo runt den 15.februari, men det är nog omöjligt i år.

Formen har varit sådär idag. Mått rätt illa, men det är pga att magen kommer igång igen. Tror kanske att antibiotikan som jag tar i förebyggande syfte också spelar roll. Jag börjar med den på fredagen efter behandlingen och håller på en dryg vecka.
C har varit hemma idag eftersom vi fortfarande inte vågar ha barnen på dagis.
Jag ringde dit för att säga till om att tjejerna kommer vara hemma måndag och tisdag även nästa vecka och då fick Agnes prata med Malin. Vad glad hon blev!!!!! Det är så tydligt att de verkligen saknar sina kompisar och sina underbara fröknar!
Vi hoppas, hoppas att det snart rättar till sig. Kanske de kan gå ons-fre nästa vecka?

Jag tänkte försöka mig på en promenad med Åsa lite senare. Hoppas bara inte vi snöar fast nånstans;-) Just nu tror jag dock att soffan kallar igen. Jag har iaf varit duktig och stickat klart bakstycket på Agnes nya tröja. Nästa projekt tror jag blir en Pippi-tröja.

Må så gott alihop!
//Elisabeth

2 kommentarer:

  1. va duktig du är som stickar =)
    kan säkert vara antibiotikan som inverkar oxå,,känns det bra annars då?
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Tiden är märklig. Det livet som jag var mitt uppe i för bara några månader sedan och som det ibland kändes som att jag aldrig skulle klara av att ta mig genom känns nästan lite avlägset nu när jag läser dina ord och tänker på det. Jag fick ju exakt samma behandling.

    Neulastan var jättejobbig. Antibiotikan var riktigt skit också, jag mådde ordentligt dåligt av den! Men du verkar vara ganska pigg ändå vilket är toppen!

    Var det sista EC nu? Är det halvlek och tre veckors ledighet som gäller? Den extra veckans ledighet var rent ljuvlig, som jag njöt av den tiden när jag kunde må riktigt hyfsat bra!

    När snön började komma var jag fortfarande i behandlingen. Jag fick en vansinnig lust att åka pulka och det har jag än! Jag har fortfarande inte fått min pulkadag, tyvärr. Men jag hoppas att snön finns kvar så jag hinner.

    Sköt om dig,
    Inger

    SvaraRadera