lördag 2 januari 2010

Frukost på sängen...

Som ni kanske förstår så följer det uppenbarligen med vissa fördelar när man genomgår en sådan behandling som jag gör just nu:-D
Jag vaknade samtidigt som de andra, men C tog tjejerna med sig ner (som vanligt) och gav de frukost.
När jag, en halvtimme senare; försökte gå ner fick jag sträng besked av Linn att gå upp o lägga mig igen.
Sen följde alltså frukost på sängen med mackor gjorda som en stjärna och ett hjärta!!
Vilken LYX!!!! Mina sötnosar - jag är verkligen lyckligt lottad!

Nu står jag i min pyjamas och funderar starkt på att klä mig i något annat;-) Vi tänkte gå ut i det underbara vädret idag och kanske besöka nån lekplats. Jag går in i min "känsliga" period idag så det blir bäst att träffa andra utomhus.

Idag åker nog resterna av mitt hår också. Jag har tagit begreppet "skabbig hund" till nya höjder;-)
Idag är nog första dagen som jag känner att jag mår i princip som vanligt. Har haft en olust-känsla i kroppen ända sedan behandlingen i söndags. Det känns iaf skönt att jag kan få en vecka som känns bra mellan varje gång.
Jag har ju bara två ggr kvar av den här typen av cellgifter, sedan är det dags för idegrans-preparatet. Och den ska tydligen inte vara så svår med illamående, mera värk i händer och fötter samt hud- och nagelförändringar.
Tröttheten ska också vara rätt uttalad med just det preparatet. Då kanske det blir flera frukoster på sängen? ;-)

Nej, dags att ta tag i klädvalet!
Gott nytt år på er allihop och ta väl hand om varandra i vinterkylan!!!

Kram//Elisabeth

1 kommentar:

  1. Hej Vännen
    Oh så skönt att höra att du mår bättre idag, träffade C på Toppen och ni är så enastående fulla av energi och positiv inställning båda två - jag är full av beundran. Det är en gåva att vara i er omgivning! Förstår att det blir utelek mest nu framöver och det känns ju rätt friskt och bitigt, och så mysigt att gå in och fika sedan. Idag har vi haft kalas på hemmaplan och barnen har nu räknat in många familjekalas under julledigheten. Nu blir det ett par lugna dagar på hemmaplan. Slå en signal om Linn vill komma och leka i dagarna som kommer, annars kan vi ses på promenad eller lekplats. Hoppas att du får fruktost på sängen imorgon igen, den lyxen är du värd!!

    kram Katti

    SvaraRadera