lördag 30 januari 2010

Ingen ork


...har jag idag. Var ute en "promenad" i snöovädret igår kväll, men det skulle jag inte orka idag. Skulle egentligen varit ute med barnen och åkt pulka, men jag fixar det helt enkelt inte. Har legat på soffan nu en timme och halvsovit. Antar att det är mitt blodvärde som spökar, men kommer ihåg att jag var lite så förra gången också. Sådär varannan-dag ok...

Så då blir det soffan fast jag tycker det är urbota tråkigt!
C kom nästan inte ut med bilen då Linn skulle på gympan imorse. Jag fick sätta mig i bilen så han kunde putta på;-)
Han har hållit på ute och skottat mest hela dagen. Jag har själv varit ute med hundarna en liten runda, men det är verkligen synd om dom just nu. Svårt att gå och inga bra ställen att kissa på;-) Ibland kunde man önskat sig lite längre ben(till hundarna alltså;-))

Nu ska jag återuppta mitt soffläge. En bok eller nåt, kanske? Har skickat iväg C för att handla. Beställt Ben & Jerry-glass.... ;-)

Kram på er alla i snön!
//Elisabeth

8 kommentarer:

  1. Glass e aldrig fel... har precis avnnutit en skål hasselnötsglass med chokladrippel.

    KRAMAR i stora lass // Cecilia

    SvaraRadera
  2. Känner igen den där tröttheten. Den är så jobbig, och så TRÅKIG!!!
    Men du får ta det för vad det är, det är din kropp som säger åt dig att ta det lugnt och det kommer bättre dagar!

    Njut av Ben & Jerry nu...

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Åh pulka!! Hoppas du får tillbaka orken snart så ni kan åka! Njuta av dina 3 veckor!
    Jag tappade i stort sett alla ögonfransar, jag tror jag räknade till sådär 6 stycken kvar innan de började växa igen. När jag började med Taxoteren försvann resten av de hår som inte hade försvunnit tidigare. Förutom på armarna, märkligt. Fast det håret försvann sedan EFTER cytostatikan. Det mesta är konstigt med cancer! *s*
    Glass låter väldigt gott. Jag har lite egengjord citronglass jag skall plocka fram nu. Jag missade dina frågor, därför fick du två mastodontinlägg på en och samma dag! :-)
    Var rädd om dig, kram Inger

    SvaraRadera
  4. Vila på du & käka glass..Hoppas på att blodvärdet kommer upp sej så du har lite mer ork sen...Kramen

    SvaraRadera
  5. Hej tjejen
    hoppas att du känner dig lite bättre imorgon, med lite B&J glass i kroppen är förutsättningarna de bästa. Det kommer nya snö och pulkadagar ï vinter Elisabeth, att vila din kropp måste vara det viktigaste just nu. Förstår dock att du tycker att det är tråkigt. Kommer förbi i veckan med en bra bok till dig, kanske kan Linn följa med hem en dag efter dagis. Varm kram från hela familjen. //Katti E

    SvaraRadera
  6. Hej Elisabet!!
    Att vara trött är helt ok.Lycka till i livet.
    Får berätta att jag har köpt en hund från Höllviken.Har varit där mycket ivår o sommar.Vacker plats.Skall snart dit igen för att klippa henne.Det får bli när det inte är så mycket snö.Har en liten Bichon Frise
    Kram på dig MVH Eva Karlsson

    SvaraRadera
  7. Hej Elisabeth,

    Har precis hittat till din blogg och den är väldigt intressant för mig som har ungefär samma diagnos som du, också ska vara med i Panther-studien och bor i samma kommun. Jag tror till och med att vi har samma läkare, Lotta. Jag kommer igång med mina cellgifter på torsdag och opererar in min picc-line på tisdag. Perfekt att du har bloggat så detaljerat för nu vet jag ungefär vad jag har att vänta mig.

    Hoppas du hittar energin snart, förstår att det är jobbigt att inte orka.

    /Viktoria

    SvaraRadera
  8. Kram i stora glasslass till er alla./Eva

    SvaraRadera