torsdag 21 januari 2010

Hemma med tjejerna

Idag fick de vara hemma hos mig. Jag mår rätt bra nu och farmor o farfar har haft hand om de i två dagar. Det går nämligen maginfluensa på dagis och vi vågar helt enkelt inte skicka dit dom innan det är över.

Så då blir det film på tv och pannkakor till lunch;-) Skämt åsido...de tittar inte på tv HELA dagen! Just nu är de uppe på Agnes rum och leker hur bra som helst. Det är så skönt att de tycker om att leka med varandra så mycket som de gör. Sen kan de självklart bråka nåt kopiöst ibland, men för det mesta går det faktiskt riktigt bra.

Själv har jag monterat klart Agnes tröja. Det låter som jag satt ihop nån modell av nåt slag, men jag har helt enkelt sytt ihop bitarna jag stickat innan;-) Den blev stor......;-) Ja ja, det är väl bra med kläder att växa i, eller hur?

Imorgon ska jag till kuratorn. Hon ringde imorse och det visade sig att hon faktiskt hade en tid imorgon. Jätteskönt! Annars hade jag fått vänta ett par veckor. Nu ska jag passa på att boka en ny tid med henne då när jag är bra i mina värden nästa gång.

Jag har för övrigt varit nere på vårdcentralen och tagit blodprov idag. Har dock inte fått resultatet ännu. Sitter och väntar på att de ska ringa och meddela. Hoppas de gått upp så jag kan ta min andra dos vaccin i eftermiddag.

Nu ska jag lägga mig på soffan och läsa min nya Jo Nesbö-bok. Den är grymt bra!!
Den kan väl vara bra tidsfördriv i väntan på att de ringer.

Kram på er alla!
//Elisabeth

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar