måndag 4 januari 2010

Man ska inte ropa hej...

...innan man är över bäcken...;-)
Jag trodde verkligen att jag klarat mig då de ringde från onkologen vid fem-tiden.
Så nära att vi åkt iväg till Golvpoolen;-)

Det visade sig att mitt blodprov imorse var under 1,0. Och inte bara under utan rejält under. Förra gången hade jag 0,5 (som är superlågt) och idag presterade jag, hör och häpna, 0,1!!!!
Fan, fan, fan!!! Nu kan det ju vara så att jag var lika låg förra gången eftersom provet då togs dag 8, och detta provet togs dag 9, men faktum kvarstår ju att jag är så låg som man kan bli. Undrar när de tar in en på isolat? ;-)
Ja ja, vi får bara hoppas att jag hinner komma upp i värden tills på torsdag. Då ska jag ta nytt blodprov.

Nu blir det inga träff med någon. Hoppas bara det här betyder att skitcancern också får rejält med stryk!!!!!!!

Annars har jag satt upp mig på pass på Formtoppen på torsdag kväll (hoppas värdena hinner stiga!!) Skulle vara urkul att få träna lite igen:-D
Och så ringde de från Ängdala skolor idag och erbjöd Linn en plats till hösten. Vi blev helt tagna på sängen eftersom vi inte ens visste helt om hon stod kvar i kön. Vi har inte orkat ta tag i det utan mest bara tänkt att det blir bra vilket som.
Nu har hon alltså fått en plats och vi kommer nog tacka ja imorgon. Vi har förklarat för henne att det innebär att hon inte kommer gå i samma skola som sin bästa kompis, men hon tyckte att hon nog kunde leka med henne ändå;-) Sötnos!

Nej, nu blir det soffan tillsammans med tjejerna och sen kanske en promenad med Åsa!

Kram på er i vinterkylan
//Elisabeth

3 kommentarer:

  1. Gott Nytt År-kram tjejen! Trist att dina värden är så låga och att du behövt att må så kass. Hoppas du får träna på torsdag! EÖ

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Har läst igenom din blogg. du är några steg före mej i behandlingen. jag fick diagnosen bröstcancer i oktober 2009 & genomgått 2 operationer varav sista tog dom hela tutten. Väntar nu på att det ska läka klart så behandlingarna ska kunna starta..
    har även en son på 5 år & massa funderingar..kollar till dej här. Får jag länka dej från min sida?
    Hoppas värdena höjer sej nu & du är jättefin i ditt ingethår tycker jag,,det är lite av min fasa just att tappa håret...
    Sköt om dej!

    SvaraRadera
  3. Hej Elisabeth!

    Kul att du hittade min blogg och just nu sitter jag och läser in mig på din... =D
    Ja, det var jäklar vilka låga värden du har! 0,5 har jag också haft men 0,1!!! Hoppas att de nu stiger snabbt så att det inte ställer till det för dig. Och håll dig ifrån allt vad förkylningar och baciller heter, om du kan.

    Håller alla mina tummar för dig - nu och framöver!

    Kram!
    Liselotte

    SvaraRadera