söndag 10 januari 2010

Utmaning från Ankan

1. När gick du upp idag?
08.55...zzzzz...skönt!

2 Diamanter eller pärlor?
Diamanter

3. Senaste filmen du såg på bio?
Flickan som lekte med elden

4. Favorit tv-program?
House

5. Vad åt du till frukost?
En banan och en kopp kaffe

6. Vad är ditt / dina andranamn?
Har inga

7. Din favoritmat?
C's kött och grönsakssoppa eller min lasagne;-)

8. Vilken mat gillar du inte
Musslor, tyvärr...

9. Vilken är din favorit-CD för tillfället
Har ingen...lyssnar på Spotify

10. Vilka fordon kör du?
Volvo V70, Mitsubishi Colt

11. Vilken är din Favoritmacka?
Kyckling o bacon, räkor o majjo, rostbiff o remoulade...svårt att välja;-)

12. Vilka mänskliga drag kan du bara inte med?
Folk som inte lyssnar, bara sänder

13. Vilka är dina favoritkläder?
Just nu, det som passar

14. Om du fick åka vart du ville vart skulle du åka nu?
Någonstans där det är vår/försommar

15. Favoritklädmärke?
Objekt

16. Var vill du dra dig tillbaka
Södra Frankrike, för där har C bestämt att han vill köpa hus;-)

17. Favorittid på dagen?
kvällen

18. Var är du född?
Drammen BB, Norge

19. Vilken är din favoritsport att se på?
Ishockey

21.Vem tror du antar utmaningen?
Båda hoppas jag =)

22. Coca Cola eller Pepsi
Coca Cola

23. Fotboll eller ishockey
Ishockey

24. Är du en morgonmänniska eller nattuggla?
Nattuggla

25. Pedikyr eller manikyr?
Båda?

26. Några spännande nyheter att berätta för oss?
Nix

27. Vad ville du bli när du var liten?
Barnmorska...vill fortfarande;-)

28. Bästa barndomsminnet?
Lördagar på golvet framför tv'n med antingen engelsk ligafotboll eller skidor (morfar bestämde...;-))

29. Varit i Afrika?
Nej

30. Nånsin rullat in någon i toapapper?
Tror inte det...nån bil kanske.

31. Varit med om en bilolycka?
Ja

32. Favoritdag i veckan?
Lördag, tror jag. Då får man ju äta godis;-)

33. Favoritblomma?
Clematis

34. Favorit-snabbmatsrestaurang?
Svårt...får bli Burger King, tror jag...eller?

35. Har du någon cykel ?
Ja. Till våren förhoppningsvis en riktigt bra racer.

36. Vem fick du senaste mailet från?
Nya Zeeland

37. I vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort?
Mååånga...Svart bälte i shopping!

38. Läggdags?
23-02

39. Vems svar är du mest nyfiken på av dom du utmanar ?
Bådas

40.Senaste personen du delade en middag med?
Conny, Linn och Agnes

41. Vad sysslar du med just nu?
Sitter vid datorn...

42. Favoritfärg
Grön, blå, röd

43. Hur många tatueringar ?
2

44.Hur många piercingar har du?
Inga just nu. Har hål i öronen dock.

45 Hur hoppas du dagen ska bli?
Lugn och skön!

Jag utmanar

Ulrika
Elin

3 kommentarer:

  1. Åh hjälp, hur ska jag göra nu!? Skicka ett mail med mina svar eller lägga på min blogg? Kram kram

    SvaraRadera
  2. Hej Elisabeth. Jag hittade hit tack vare Therese som tipsade mig och har suttit och läst ett tag tillbaka nu. Vet inte riktigt vad jag ska säga annat än att jag tänker på dig! Och jag imponeras av ditt positiva sätt att handskas med hela situationen. Ta hand om dig vännen! kram / Ullis Öst

    SvaraRadera