fredag 25 december 2009

Juldagen

..och vi är lite trötta allihop. Tjejerna leker med alla sina julklappar och tittar lite på film emellan varven. Jag själv ligger mest i soffan och slappar;-)

Det var en riktigt mysig julafton igår. Farmor o farfar, Martin och Marina var här och vi åt mycket god mat och hade det riktigt trevligt. Vi fick tom lite nattamat som Marina gjort själv och tagit med sig - ravioli i buljong. Supergott!!
Kom i säng vid halv två på natten;-)

Idag har jag blivit korthårig (låter som en beskrivning av en hundras...;-)).
Det var dags idag. Jag var rädd för att det inte blivit mycket för tjejerna att klippa om vi skulle väntat till imorgon...




Så nu är det bara att dra över med trimmern (mera hundprat...) och sedan får C raka av mig de sista testerna. Lite bonvax sen, så blir det nog bra;-)
Det känns helt ok att va kort, men misstänker att det kommer kännas lite mera i själen när rakhyveln kommer fram. Ähh, det blir bra. Det växer ju ut igen!

Nu ska jag försöka komma på nånting att ge ungarna att äta. Inte särskilt hungrig idag, men nåt kommer jag nog på. Vi tänkta äta rester från ribba imorgon eftermiddag när C kommer hem. C jobbar kväll idag och förmiddag imorgon. Sen är han ledig till ut i januari nån gång.

Nu hittar jag inte på mer att svamla om...;-)
Kram och god fortsättning till er alla!
//Elisabeth

2 kommentarer:

  1. Jag hoppas tjejerna tyckte det var roligt att vara frisörer. De verkar ha rätt bra talang för det, du är rätt snygg på sista bilden ;)
    Julkramar från EÖ

    SvaraRadera
  2. Fina fina Elisabeth! Det spelar ingen roll om du har hår eller inte, då är ändå världens finaste:-) Men jag förstår att det känns jobbigt/konstigt att inte ha hår...

    Ha en fortsatt mysig jul, stora kramar!

    SvaraRadera