söndag 6 december 2009

Söndag eftermiddag..

....och det blir pannkakor igen till mina stackars små flickor..;-) Jag mår inte alls bra idag, tyvärr.
Ifredags blev jag rätt risig utpå kvällen. Igår bröt allting ut med vansinniga nysattacker och en näsa som bara rann. Inatt blev jag dessutom dålig i magen. Riktigt ont!
Det har hållit i sig hela dagen och jag har dessutom feber. Så himla tråkigt, men ändå bättre att bli sjuk nu så man kan bli frisk tills på torsdag.

Hoppas jag är mycket bättre till imorgon. Inget speciellt jag ska göra, men vore kul om man kunde göra goa lussekatter med tjejerna!

C jobbar eftermiddag. Det blir mycket TV idag...och film...och låna mammas mobil...
Orkar inte riktigt va stränga mamman nu;-)

Nu ska vi äta.
Hörs allihop!!

Kram//Elisabeth

3 kommentarer:

  1. Barn blir aldrig lesna när de får pannkakor!!!

    Tråkigt att höra att du känner dig risig. Ta väl hand om dig,

    Kram Eva (WV alltså)

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Toppen att höra att din CT-undersökning gick bra.
    Du var supersnygg i peruken och du är en underbar mamma. Man behöver inte alltid vara sträng.
    Tänker på dig på torsdag.
    Kramar till er alla och krya på dig / Marlene

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Ville bara önska dig lycka till med cellgifterna!
    Ta en dag i taget, en känsla i taget och ge cancerskiten på nöten!
    Jag vet inte hur gamla dina flickor är, men mina pojkar - nio och sex år - har tagit allt väldigt bra!
    Vi har låtit dem vara med i allt (minus all ångest och rädsla).
    När jag låg nerbäddad och var dålig av cytostatikan, så blinkade jag och killarna till varandra och de sa: - Mamma, om du mår dåligt - så mår cancern dåligt!
    De var med när min sambo rakade av mig håret (jag var less på att få stora tussar i händerna, så det kändes bättre att raka av det).
    Du grejar detta! Det kommer att vara jobbigt - både psykiskt och fysiskt, men snart är du ute på andra sidan!
    Jag håller på dig!
    Stor kram

    SvaraRadera