tisdag 2 februari 2010

Feber i natt...

...så imorse kl 04.30 var jag tvungen att ringa till onkologen eftersom de sagt att jag MÅSTE ringa ifall jag skulle få feber. De sa dock att jag kunde ringa till cytostatikamottagningen när de öppnade kl 8.00 och att jag kunde få ta alvedon så länge om jag ville.
Jag ringde då lite senare och de ville ha in mig först på labbet för utvidgade prover och senare för en koll av läkaren på mottagningen. Väl där fick jag komma in på isolationsrum( var det lönt då jag fick stå i väntrummet på labbet i en kvart med typ 50 andra pers..?).
Iaf kollade de mig och proverna och kunde konstatera att jag redan var på väg upp igen i mina värden. 0,7 istället för 0,5 igår. Så med en förmaning om att ringa igen ifall jag skulle bli sämre så fick jag åka hem igen. Tack och tack!!

Nu mår jag ok. Ingen feber längre och med alvedon har jag inte så ont i munnen heller;-) Lie trött, men nu vet jag att det bara är ett pat dagar till så mår jag betydligt bättre. Och då har jag dessutom en hel vecka till att må bra på!!

Mina tankar idag går till Ulrika som ska få besked i Lund idag och till Veronica som ska lägga in sin picc-line. Håller tummarna!!

Stor kram till alla!!
//Elisabeth

4 kommentarer:

  1. Hej, blev orolig när jag läste att du fått feber, men blev desto gladare när jag såg att dina värden var på väg upp o du var hemma igen.
    Sköt om dig. Stor kram Anita

    SvaraRadera
  2. Skönt att du snart mår bättre igen och att du får en "extra vecka" för att bara ha det gott och samla ny kraft och energi. Hoppas ni har det riktigt mysigt nu när din syster är nere.
    Kramar Frida

    SvaraRadera
  3. Usch då, inget kul med feber! Men skönt att du fick åka hem och att dina värden är på väg åt rätt håll.

    Nej en piccline ville de inte sätta in just nu. De vill inte sätta in något alls i nuläget som ska sitta kvar, annars finns det ju även någon form av cvk som inte behöver dras bort direkt. Har varit lite väl mkt infektioner och antibiotika-kurer det sista så jag antar att kroppen behöver en chans att läka. :-(

    SvaraRadera
  4. Hej Elisabeth,

    Inte roligt med feber, men skönt att den verkar ha gett med sig. Bra också att värdena verkar ha gått upp.

    Du undrade om du fick länka till min blogg. Såklart får du det, och då länkar jag till din (om det är ok för dig såklart).

    Gick inte bra med Picc-line idag. Så nu får jag Port a Cath på torsdag i stället och första behandling skjuts upp till fredag. Och jag hamnade i arm A!

    Kram från Viktoria (inte Veronica !!!!!!)

    Är ganska van vid att antingen kallas för Veronica eller Viveca. Min väninna Veronica kallas ibland för Viktoria. Tokigt värre.

    SvaraRadera