fredag 5 februari 2010

Lite anemisk och lätt senil...

Morgonen började med blodprov på vårdcentralen. Väl hemma blev det frukost med Hege och tjejerna innan vi skulle köra Hege till tåget.
Lite bråttom fick vi, som vanligt, men vi hann minsann precis;-) Linn sjöng i bilen hela vägen dit: Hoppas, hoppas Hege missar tåget!! ;-)
Väl på stationen fick jag ju bära Agnes eftersom det annars vore omöjligt att hinna. Vi gick snabbt och jag blev så andfådd att jag trodde hjärtat skulle sprängas;-) Lite senare skulle jag förstå varför...
Tråkigt att Hege åker, men hon får väl ägna sig lite åt sin egen familj också. De kanske saknar henne lite efter drygt en vecka;-)

Jag och tjejerna myste till det lite med fika på Espresso House och sedan shoppade vi lite kläder till dom. De var mycket nöjda. Speciellt Linn som kom hem med en silvrig jacka som var på rea...hon kommer sova med den inatt om hon får;-)

Väl hemma ringde de från cyt.mottagningen igen... Mitt hb var så lågt (83!) så de vill ge mig lite blod, närmare bestämt 2 påsar. Det gick inte att hinna idag, men de ville ändå att jag skulle komma in för prover. Sen ska jag tillbaka imorgon och få blodet. Det tar ca 3 timmar så det gäller att ha en god bok!;-)

Så då jag kommit hem från stan igen så ringer telefonen...det var min kurator. Jag skulle pratat med henne kl.16... JAG VAR JU PRECIS DÄR INNE!!!!
Jag är så trött på att inte komma ihåg saker! Jag skriver ju upp allt, men sen måste jag ju komma ihåg att kolla almanackan. Det fanns inte alls i mina tankar att jag skulle dit idag. Jag och min hjärna var fullt upptagen med att omboka min tid på vårdcentralen på måndag innan de stängde för helgen. Klart att det inte spelar de nån roll om jag ringer på måndag och förklarar läget, men jag var ju tvungen att ordna det direkt. Hade ändå inte kommit ihåg kuratorn, men känslan av att det är saker att komma ihåg hela tiden börjar bli lite jobbig. Det är blodprov hit och omläggningar dit, och neulasta-sprutor och antibiotikatabletter som ska tas. Sen får man feber och måste in...sen blir hb åt skogen och jag måste in...TVÅ gånger... Finns roligare saker att göra en lördag förmiddag i minst tre timmar... Gnäll, gnäll, gnäll!!!!!
Som tur var var min kurator underbart förstående och ville egentligen bara mest kolla så det var bra med mig...vilket det ju är;-) Vi bokade in en tid kl.16 på tisdag. Och ja, jag har redan skrivit in den;-)
Och ja, jag kommer må så mycket bättre efter två påsar blod!!;-)

Nu ska vi äta lite och sen åker C på hockey. Det blir soffan och TV ikväll!!

Kram på er alla och trevlig helg!
//Elisabeth

5 kommentarer:

  1. Lett senilitet er utbredt!
    Mager tröst kanskje, men eg gjekk frå 1000 kroner i minibanken i dag.....he, he.
    Håpar det blir mange gode dagar neste veke. God helg. ÅB

    SvaraRadera
  2. Puh, ja det är inte lätt att hålla koll på allt!!! Men det var ju mysigt att ni fick fikat och shoppat lite;).
    Kramar i massor Frida

    SvaraRadera
  3. Åh vad det känns igen det där med att hela tiden glömma saker. Jag har verkligen noll koll för tillfället och får skriva upp varenda liten grej. Ställer in påminnelser på mobilen, men ÄNDÅ lyckas jag glömma bort!

    Trist med lågt hb. Hoppas du blir pigg sen efter ett par påsar blod. Vår bebis fick lite påfyllning när hans var nere i 76 och han blev som en helt annan bebis redan efter någon dag!

    kram Linda

    SvaraRadera
  4. Ja du minnet,,,är blott inte alls. Glömmer massor trots min kalender ..
    Hoppas du mår bättre efter blodet men ursäkta att jag tjatar,,,Blutsaft,,,prova det =)
    Lycka till & ta de lugnt!

    SvaraRadera
  5. Usch, vad allting bråkar med dig!!! Borde inte alla cancersjuka få ha ett eget litet hembiträde som håller ordning på allt? ;o)

    Hoppas blodet gör susen!

    Kram

    SvaraRadera