söndag 7 februari 2010

Piggare

Ja, lite piggare är man idag iaf. Kanske för tidigt att känna av det men det känns något bättre.

Igår var det ju dags att få blod. Jag kom lite stressad och sen till parkeringshuset och då hittade jag inte min plånbok... Eftersom jag är lite virrig för tillfället tänkte jag bara att det var ju själva f**. De har precis bytt från parkeringsautomater inne i huset till sådana vid inkörningen med bommar så därför stod det två tjejer i övre tonåren där. De var jättesnälla och släppte in mig med sitt kort. Jag frågade ju självklart hur jag skulle ta mig ut sen, men fick till svar att de skulle vara där till 17 så det kulle inte vara nåt problem.
Jag fick veta dagen innan att varje påse blod skulle ta 1½ timme så jag borde ju vara klar senast vid halv två.

Glad i hågen gick jag till onkologen. Väl där sa de att bas-testet som gjordes igår inte varit med bland provsvaren så det fick tas om... Dessutom skulle varje påse ta ca 2 timmar.
Vänta...blodprovet togs...vänta...kolla med labbet hur lång tid det skulle ta...vänta...testet klart, hämta blodet...vänta...Klockan 12.30 sattes första droppet med blod. Då hade jag alltså väntat i 2½ timme redan;-)
Första påsen gick snabbt, bara 1½ timme. Sedan skulle nästa påse blod hämtas...vänta...........Lite efter 15 sattes nästa påse. Den tog 2 timmar.
Sån tur jag hade att Åsa kom in och höll mig med sällskap. Det är inte den roligaste avdelningen att vänta på;-) Men vi hade hur kul som helst!
Då jag väl var klar skulle picc-linen läggas om och sen kunde jag gå.

Vi gick till parkeringshuset och väl där kom jag på att ajdå....jag kom mig kanske inte ut...;-)
Inga tjejer var där. Interkom till P-Malmö var upptagen. Inga telefonnummer fanns där. Jag fick ringa hem för att få ett telefonnummer att ringa, men C var inte att få tag på... Ringde Åsas man, fick telefonnummer till P-Malmö och äntligen fick jag kontakt. Hon hjälpte mig direkt och vi kunde äntligen åka hem. Tur att Åsa fanns där. Hade ingen hjälpt mig kunde jag ju kört hem med henne;-)
Vi åkte från sjukhuset lite över 18..... Det var minsann en hel arbetsdag på sjukhuset... Måste erkänna att jag var något less på skiten då;-) Dock för ett gott syfte, men ändå...

Vi fick en supergod middag och underbart sällskap hos Åsa o Jocke. Lite melodifestival, lite glass och godis på det och sedan bar det hemåt. Då var jag helt slut!
Somnade i soffan och blev väckt av C då han skulle gå och lägga sig. Jag följde med och har sovit gott hela natten.

Må som sagt lite bättre idag och har sorterat Agnes kläder idag. Hon växer minsann som ogräs hon med och nu var det verkligen dags att lägga undan för små kläder och plocka fram Linns gamla som hon kan använda.

Nu ska jag åka till Formtoppen och "parkera" mitt medlemskap. Får helt enkelt betala för de enstaka gångerna jag kan träna så länge.

Ha en fortsatt god söndag allihop!!
//Elisabeth

2 kommentarer:

  1. Hej Elisabeth! Vilken dag du måste haft igår. Puh, hade blivit trött av all väntan. Skönt att det löste sig till slut även med parkeringen.
    Ha en så bra dag du kan.
    Stor kram Anita

    SvaraRadera
  2. ville säga hej, har hittat till din blogg idag och läst. Gillar benämningen bajs-tutte ;-)

    jag har en dotter som haft leukemi mellan 3,5 och 6 år, men idag är hon pigg och glad..

    Det är en hel del jag känner igen i din berättelse.. men från andra änden s.a.s..

    glad att du är piggare idag, blod är bra att få.. vi brukade åka in med en liten trasa till tös och sen få med oss en skuttante tös ut:-)

    jag håller tummar och tår för dej!
    varm kram
    Monica R

    SvaraRadera