onsdag 3 februari 2010

Nästan ingen feber...

...har jag haft idag. Något högre temp än vanligt, men inget att oroa sig för. Däremot hade jag stora problem att öppna munnen nämnvärt i morse. Behöver jag säga att det blev gröt till frukost? ;-) Blev lite bättre med alvedon, men fick tips från onkologen om att fixa xylocain munnskölj.

Tjejerna har varit lite rastlösa och lätt bråkiga idag. Tror verkligen att de behöver lite kompislek nån dag. Ringede dagis och de underbara människorna där tyckte att jag skulle komma dit när de är ute och lämna tjejerna bara ett par timmar så de får leka av sig. Erbjöd sig tom att komma och hämta tjejerna! Fatta vilken service!!:-D
Vi ska verkligen ta dit dom så de får leka lite. Borde ju vara minimal risk för smitta om de bara är ute.



Annars har Hege o barnen varit ute medans jag fixade nya böcker på biblioteket och filmer på videoaffären. Hege har nämligen inte sett Love actually....Det måste ju åtgärdas!!!! En underbar film!
Sen gjorde vi chockladmuffins. Mycket uppskattat kan jag säga. Och sen hade vi kalas med princess-servetter och sugrör;-)

Nu blir det återigen soffläge och mys... Inte fel det heller. Hege skickas iväg på apoteket och ska få lite egentid på gallerian;-) Det behövs verkligen så mycket som hon leker med tjejerna nu!

Kram på er allihop!
//Elisabeth

4 kommentarer:

  1. Det varnade min tandläkare mej för det med munnen. Ring din tandläkare & be dom att skriva ut ett munskölj som är bakteriedödande , be dom oxå att skriva ut xerodent mot muntorrhet /blir billigare via recept)
    Hoppas det blir bättre..här är jag så trött så trött, det håller på att hoppa in i hjärnana vad som komma skall...Kramen

    SvaraRadera
  2. Det är hemskt att ha ont i munnen! Efter min första behandling fick jag blåsor och sår som gjorde skitont. Fick också något utskrivet att skölja med, men det bedövande ju tyvärr inte särskilt långa stunder åt gången.

    Skönt att du inte har så mkt feber idag! Hoppas den snart är helt borta.

    Vilket underbart dagis ni verkar ha!! :-)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej Elisabeth
    Gröt lät ju inte som en hotellfrukost precis ;) men det är ju bra att det gick ner iallafall och att det stannar kvar! Hoppas du får något att skölja med så att det blir bättre i munnen.
    Mysigt att ni har sällskap där hemma och hoppas att du får några riktig bra dagar nu. Massa kramar från Sanna

    SvaraRadera
  4. Hej, hoppas att du kunde njuta av era muffins som de söta tjejerna hade bakat. Kram från Susanne Schagerström

    SvaraRadera