torsdag 18 mars 2010

Förkylning och behandling

Jag började redan bli sjuk innan helgen, men det bröt ut på söndagen. Nog samma sak som Linn har haft. Ont i halsen, riktig snuva och hosta. Det har ändå känts rätt så bra. Mina ögon rinner ju i vilket fall som helst så jag snyter mig ju stup i kvarten oavsett;-)
Inget kan ju ta bort min glädje över att det var näst sista gången i måndags!

Linn var ju superförkyld, så C fick vara hemma med de. Det innebar att jag fick vara själv på behandlingen. Det gick ju hur bra som helst! Dock fick jag skjuts till och från;-)

Annars har det inte hänt så mycket sedan senast. Jag tog min neulasta i tisdags som vanligt och började känna av den igår. Idag har jag rätt ont i kroppen från cellgiftet, men det är absolut hanterbart. Det som irriterar mig nu (alltid ska man ha nåt att klaga på;-)) är att jag inte smakar särskilt mycket av maten jag äter. Känns som nån sorts beläggning i munnen som gör att smaklökarna inte fungerar. Aja...det går ju över snart!

Idag fick jag en jättetrevlig telefon! Det var min bröstsyster från Velllinge, Viktoria, som ringde. Vi ligger ju rätt lika iom att vi är med i samma studie och hon är bara 2 mnd efter mig. Imorgon får hon sin sista EC-behandling och sen ska hon ha tre veckors uppehåll. Vi har redan bokat in en lunch dagen innan hennes första taxotere. Det var så underbart trevligt att prata! Vi är uppenbarligen lika pratglada båda för när vi lade på hade vi pratat i en timme och en kvart!!;-)

Annars har våren kommit nu. 12 grader varmt ute och C har tom sett en fjäril idag! Den kommer väl knappast överleva, men den inger ändå hopp om at det kommer bli vår/sommar iår också.

Jag har inte så mycket annat att berätta. Fortfarande förkyld (klaga, klaga...), men på bättringsvägen. Nu ska jag försöka göra en liten insats - hänga upp lite tvätt i torkskåpet.

Kram på er allihop!!
Elisabeth

4 kommentarer:

  1. Visst er det deilig at våren har kommet! Vi måler (bare) 8 grader her på flyplassen idag men likevel herlig! Ville bare sende deg noen klemmer og ønske om god bedring kjempefort så du kan nyte våren :-)

    Klem fra Hilde

    SvaraRadera
  2. Då har du bara en behandling kvar nu då? Härligt!! Fick själv veta idag att jag bara behöver nästa behandling (på torsdag) och en till... sen är jag också klar med cellgifterna! :-) Det lutade ju åt att jag skulle behöva åtta, så det kändes väldigt skönt idag att få veta att jag bara behöver sex behandlingar.

    Hoppas du snart kryar på dig och att förkylningen går över. Rinner dina ögon? Det gör mina också! Sa det till min läkare idag och han skulle skriva ut ögondroppar som kunde lindra lite. Fast sen glömde han det, så han får skicka receptet istället.

    kram Linda

    SvaraRadera
  3. Verkligen jättetrevligt att prata med dig. Jag är väldigt pratglad, man måste liksom stoppa mig för att det inte ska dra ut på tiden... :-) Och med isolering tror jag att jag blir ännu värre.

    Kram på dig och så hörs vi när jag kommit ut ur min grotta igen..

    Viktoria

    SvaraRadera
  4. Det låter inte som ett stort problem att ha problem med smaken men det var vidrigt och jättejobbigt! Det var ljuvligt när maten började smaka mat igen! :-)
    Jag vet inte om jag är förvirrad men jag har för mig att du skrev till mig där jag fick din email-adress.
    Jag kan föreställa mig att det jobbiga börjar kicka in nu efter några dagar. Men det går lättare att klara när man tänker på att det snart är över.
    Mina ögon rinner fortfarande fast inte lika mycket som tur är.
    Kram Inger

    SvaraRadera