onsdag 24 mars 2010

Whiskeyröst och tårtinköp

Det är inte alltid så lätt att hitta någon bra titel till mitt inlägg.... Idag blev det nog sådär;-)

Ja, rösten är delvis tillbaka iaf. Det känns skönt att kunna meddela sig igen. Speciellt till tjejerna...;-) Har ni försökt att få motstreviga barn att göra som ni vill om ni bara kan viska? Jag kan tala om för er att det är minsann inte lätt!!!!!  De fullkomligt skiter i vad jag säger;-)  Och är man då, som jag varit nu de senaste dagarna, hysteriskt trött och sliten så blir det inte så bra resultat varken för mig eller barnen...

Aja...nu är det ju supermycket bättre idag. Gårdagen var en sådan dag som man helt enkelt försöker glömma. Jag låg på soffan hela dagen och orkade inte ens tänka på att gå de 5 metrarna till köket för att göra lite te.
Det blev bättre på kvällen och jag lyckades tom få på mig paltorna och bege mig till föräldramöte på dagis. Jag brukar tycka sådant är kul och trevligt - så också igår.

Idag har jag otroligt mycket mera ork. Har tvättat kläder, plockat undan lite och lunchat med en god kompis.
Nu har C och tjtjerna kommit hem och vi ska göra lite middag. Idag blir det svamp-pasta med egengjord pesto. Låter smaskigt eller hur?
Med min whiskeyröst har jag idag beställt princesstårtor som jag ska ta med mig på cyt.mottagningen på måndag. Det är ju min födelsedag och jag ska få min allra sista behandling....Det måste ju bara firas!!! Dessutom är personalen där väl värd att få massor med tårta!!

Imorgon är det dags för en ny runda hos min kurator. Det blir jättebra. Efter det ska jag träffa en annan god kompis;-)  Man får passa på nu innan det är dags för ny behandling!

Nu ska vi äta.

Massor  med vårkramar till er allihop!!
Elisabeth

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att du mår bättre idag och att du börjar få tillbaka rösten! :-)

    Åh vad härligt att det snart är måndag... du har mycket att fira då! Personalen blir säkert glada över tårta och är värd den - och det är du också!! Härligt att behandlingarna snart är över. Jag ska få min näst sista i morgon...!

    SvaraRadera
  2. Födelsedag OCH cancerfinal - jo, jag tackar jag!!! ;O)
    Du låter säkert alldeles bedårande med din whiskeyröst men hoppas att allt snart är helt bra med dig. Antar att du räknar ned dagarna nu...

    Kram!

    SvaraRadera