lördag 27 mars 2010

Sjuk Linn

Ja, då var det dags igen då. Det gick ju nästan en hel vecka på dagis...;-)  I torsdags eftermiddag då jag var i stan och fikade så hade Linn somnat i soffan till Bolibompa. När hände det senast? Då ringer ju alla larmklockor hos föräldrarna, och mycket riktigt hade hon feber 39,1. Hon sov redan då jag kom hem, men jag smög in och tog tempen ( C tycker inte han får till det riktigt, så jag är 1:e temp-mätare här hemma;-))

Vi höll båda tjejerna hemma från dagis igår och C fick ju också vara hemma förstås. På morgonen var det inte alls lika hög temp och det var skönt väder, så vi var ute mycket i trädgården. Jag slappade mest.....;-)

Inatt vaknade vi av att Linn ropade......Jag kräks!  Ojdå! In på badet och kräka färdigt. Byta allt, både kläder och sängkläder + täcke och kudde... Ta tempen 40,1... Linn brukar kräka när hon får snabba febertoppar och vi tror stenhårt att det var därför. Ingenting senare.

Linn har varit jättehängig hela dagen och fick febernedsättande vid lunch. Farmor och farfar har varit här och fikat en liten stund. Mycket trevligt. Linn gick dock och la sig mitt i allt. Har precis väckt henne och hon mår  lite bättre. Nu har dock Agnes också fått feber...... Hennes allmäntillstånd är iofs mycket bättre. Vi får väl se vad som händer....
Jag hoppas bara att de fått det av mig och att det inte är något nytt så jag också risikerar bli sjuk... Vill ha min behandling på måndag! SKA ha min behandling på måndag!

Nu spelar C super mario och tjejerna tittar på. Jag stickar lite. Det får bli köpemat idag...;-)

Trevlig helg på allihop!
Elisabeth

5 kommentarer:

  1. Ja du SKA ha din behandling på måndag,,alla tummar 6 tår & tassar får du härifrån!!
    Kramen

    SvaraRadera
  2. hej Elisabeth

    Jag håller alla tummar för att du får din behandling imorgon. Din födelsedag och din sista behandling!! Jag vet hur målinriktad du varit Elisabeth och detta har du tagit sikte på! Jag hoppas att tjejerna mår bättre idag . Finns det något vi kan hjälpa er med så slå en signal. Hör av mig under dagen, kanske en promendad?
    kram Katti

    SvaraRadera
  3. Lycka till idag på din sista behandling.
    Och grattis på födelsedagen

    Styrkekram // Cecilia

    SvaraRadera
  4. Stephanie blev sjuk i fredags och har legat runt 40 graders temp hela helgen, fortfarande 38,5 nu på morgonen. Nu får det vara nog tycker jag!

    Stort grattis på födelsedagen och en bamsekram ifrån oss, hoppas du får en skön dag trots behandling och sjuka ungar.

    MIa

    SvaraRadera
  5. Hurra, hurra på din födelsedag!!!

    Och grattis även till sista behandlingen!
    Jag tror banne mig att vi tar ett hurra till bara för de sakens skull:
    HURRA HURRA HURRAAAAAAAAAAAAAA!!!

    En jättebamsekram till dig från mig!

    Liselotte
    (Cancer-Lotta)

    SvaraRadera