måndag 22 mars 2010

Varning - gnäll kommer...

Nu är jag trött på den här skiten!!

Igår kväll och inatt har jag haft feber. Imorse fick C ringa till cyt.mottagningen (har fortfarande ingen röst) och kolla med de vad vi skulle göra. Jag skulle ändå ta blodprov idag så för att slippa göra det två gånger så ringde vi innan...smart va?

De ville mycket riktigt ha in mig på en koll, så efter att ha lämnat tjejerna på dagis så åkte jag in. Tog proverna och gick sedan till cyt.mott.  Där fick jag ett isolationsrum - igen - och sen var det att vänta.
Efter drygt 1½ timme kom det in en doktor. Då sov jag.....;-) Konstigt hur trött man kan bli av att hosta så fasligt;-)
Hon kollade i halsen - bara "vanligt" rött, och lyssnade på lungorna. Eller dvs hon försökte lyssna. Det är ju omöjligt att ta djupa andetag - då hostar jag ju bara. Så hon undrade lite försynt om jag hade astma... Det lät nog inte helt ok i mina lungor kan jag tänka mig.

Resultatet blev att jag ska gå på antibiotika i 10 dagar. Hon tyckte det lät som en lunginflammation.  Kunde dock inte vara säker på om den var bakteriell, men vågade absolut inte chansa. Vilket jag nog är rätt glad för. Hoppas nu bara att det ger med sig rätt snabbt!

Jag går ju inte 3 minuter utan att hosta och ibland blir det såna attacker att jag nästan kräks. Såååååå trött på skiten!!!!! 
Halsen gör inte lika ont, men jag har fortfarande absolut ingen röst. Den dyker väl upp så småningom.
C tycker det är lugnt och skönt iaf;-)

Annars var det det ju två mycket glada tjejer vi fick hem från dagis idag! Det är balsam för själen att få leka med sina kompisar!!

Nu lockar soffan! Jag är så trött och sliten...mycket mer än förra gången. Fast bara en gång kvar!!

Kram på er!!
Elisabeth
.....Ja, just det, jag har ont i öronen också! Så det så!

2 kommentarer:

  1. usch & fy,,kan du inte be läkaren skriva ut cociliana för hostan?
    Det är lite morfin i & dämpar bra.
    Hoppas det blir bättre snart...kram

    SvaraRadera
  2. Jag lider med dig!!! Och förstår PRECIS hur du har det. Jag verkar ligga några dagar efter dig i förkylnings-schemat... hosta här med. Suck. Blir väl till att ringa onkologen. Krya på dig! Jag håller tummarna!
    Kram
    Annika

    SvaraRadera