fredag 19 mars 2010

Ont, ont, ont...

Är helt under isen idag. Har varit det sedan igår kväll. Trodde inte det skulle bli så illa denna gången, men tji fick jag;-) Det hjälper ju med alvedon och ipren, men är så trött...i tillägg till värken. Dessutom har jag en faslig hosta som jag ärvt av Linn...och snuva...gnäll, gnäll;-)

Har dock varit i Lund idag hos onkogenetiska. Det var inga speciella nyheter där. De tog ett blodprov på mig men sade att sannolikheten att de skulle hitta en mutation var ca 10%. Tydligen hittar de mycket sällan mutationer hos kvinnor som har en HER2-positiv tumör. Å andra sidan ska vi ju verkligen inte hoppas att det finns nåt skit. Tjejerna kommer kanske ändå att ingå i någon form av uppföljningsprogram för att tidigare upptäcka en evt bc.
Dessutom sade läkaren att jag, baserat på släktträdet, ändå skulle kunna få operera bort kvarvarande bröst.
Och som han sa så kan det ju vara bra att evt konstatera att jag INTE har BRCA1 som isf ger en mkt hög risk för även äggstockscancer.
Inte mycket konkret egentligen, men det känns bra att vara igång. Nytt möte innan jul;-)

Nu ska jag lägga mig i soffan...dricka lite kaffe och titta på C som spelar super mario;-)

Kram på er!
Elisabeth

2 kommentarer:

  1. Usch, det gör mej ont att du har ont gumman... Kan inte föreställa mej hur du har det? Hoppas du mår bättre snart och att du orkar fortsätta vara så positiv och stark! Tänker på dej och skickar stora kramar:-)

    SvaraRadera
  2. Aj, aj, aj! Stackars Elisabeth. Hoppas både förkylning och värk släpper snart!

    Kram

    Viktoria

    SvaraRadera