onsdag 3 mars 2010

Klubbad säl...

...var jag igår eftermiddag. Dagen blev inte riktigt som jag förväntade mig, men det gick ändå rätt bra. Tjejerna fick bli hemma med mig eftersom de fortfarande har flera fall av magsjuka på dagis. Det skulle ju inte funka att få hem det. Jag är förmodligen helt satt ut resten av veckan och om de andra skulle bli sjuka...
Ja, ja iaf kunde tjejerna leka ute på dagis ett par timmar mitt på dagen. Det var två jättenöjda (och helt genomblöta) tjejer jag fick hem;-)

Förmodligen gjorde jag lite flera saker än jag borde gjort igår, men det skulle ju vara min braiga dag;-) Jag fick betala priset lite senare då jag var den berömda klubbade sälen som bara låg på soffan från 16.30- 23.30 då jag släpade mig upp till sängen;-)

C får vara hemma idag och imorgon sedan får vi se hur det blir på fredag. Hoppas, hoppas nu det kan bli ett slut på alla sjukor på dagis, och att våren kan komma på riktigt!
Ändå börjar det ju kännas som det blir ett slut på denna perioden snart. Jag har ju bara två behandlingar kvar och sedan är det dags för strålning. Har fått veta att jag bara kommer få 25 strålbehandlingar eftersom jag inte har nåt bröst kvar. Det känns ju också bra då jag kommer vara färdig efter 5 veckor istället för 6½. Så i slutet på maj borde jag (om allt går som det ska - peppar, peppar!) vara färdig.......... Fatta...det går att se ljuset i tunneln! ;-)

Sedan blir det kontroller var 4:e månad i två år och efter det varje halvår i 5 år. Därefter varje år tills det gått 10 år. Tydligen är återfallsrisken som störst de första två åren och det känns både lite läskigt och lite bra. Den minskar rejält efter två år och om (NÄR!) jag då inte fått tillbaka skiten så kan man kanske slappna av lite snabbare;-)

Nu ska vi snart äta lite lunch. Pytt i panna blir det nog idag. Matlust har jag iaf fortfarande;-)

Kram på er allihop!
Elisabeth

6 kommentarer:

  1. Visst är det hopplöst med alla sjukdomar på dagis! Idag är det verkligen vår ute och jag hoppas du kan hitta ett MTA-läge (maximum tanning angle) och njuta av solen. /Rebecka

    SvaraRadera
  2. Ja det är trist med alla sjukdomar som härjar så här års. Man blir lite isolerad. Här hemma vill vi ju även passa vår lilla bebis så han inte blir smittad av något.

    Hoppas du snart känner dig piggare och att tiden fram till slutet av maj går SNABBT!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att du nu kan se ett slut på eländet. Jag lovar - det är värt väntan!
    :o)

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    Jag och min vän Pernilla håller på med ett projektarbete om bröstcancer och vi undrar om vi skulle kunna få lov att ställa några frågor till dig?
    Kram Madeleine och Pernilla, Eslöv

    SvaraRadera
  5. Åh, vad skönt att det närmar sig ett slut och att det räckte med 5 veckors strålbehandlig! Kämpa på min vän!
    Kramar Frida

    SvaraRadera
  6. Åhh vad härligt, ljuset i tunneln. Det går fortare än man anar att det är Maj månad.
    Kämpa kämpa vännen.....

    Vårvarma kramar // Cecilia

    SvaraRadera